Jak przypomina Amadeus, z punktu widzenia biura podróży sprzedaż międzynarodowych biletów kolejowych wymaga kosztownych i skomplikowanych przygotowań organizacyjnych. Dla rynku kolejowego oznacza to, że podróżujący za granicę raczej nie biorą pod uwagę korzystania z ich usług.
Amadues proponuje więc, że przejmie rolę pośrednika między biurami podróży a przewoźnikami kolejowymi tak, jak robi to już w przypadku linii lotniczych. Zapowiada, że udostępni biurom podróży łącze, przez które będą mogły sprzedawać bilety różnych linii kolejowych bez konieczności ustanawiania relacji handlowych z poszczególnymi operatorami. Sprzedaż wszystkich ofert będzie odbywała się za pośrednictwem jednego systemu i interfejsu.
Zagraniczni podróżni będą mogli rezerwować bilety kolejowe za pośrednictwem swoich biur podróży, co oznacza możliwość włączenia przelotów samolotem, noclegów w hotelach i przejazdów koleją do jednego zintegrowanego planu podróży.
W systemie są już pełne oferty przejazdów Deutsche Bahna (Niemcy), RENFE (Hiszpania), SNCF (Francja — wyłącznie w krajach Europy Środkowej, Wschodniej i Południowej), Trenitalia (Włochy) oraz niektórych operatorów kolejowych z Europy Wschodniej.
Amadeus zapowiada, że weźmie na siebie wszelkie sprawy organizacyjne, fakturowanie i rozliczenia oraz że przyjmuje na siebie ryzyko finansowe i prawne związane ze sprzedażą za pośrednictwem biur podróży.