Ryanair zamienia harfę na pszczołę

Ryanair zmienia w Polsce nazwę na Buzz. Buzz to dźwięk naśladujący bzyczenie pszczoły, symbolem nowej marki będzie więc wizerunek tego owada

Publikacja: 14.03.2019 12:27

Ryanair zamienia harfę na pszczołę

Foto: Materiały promocyjne

Zdaniem firmy Buzz symbolizuje „młodość, zapał i pozytywną energię”. Skąd ta zmiana? Jak tłumaczy prezes polskiej spółki Ryanaira, Ryanair Sun, linia lotnicza uzyskała w 2018 roku w Polsce certyfikat AOC, czyli uprawnienia Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do latania w danym kraju, i zarejestrowała tu 17 swoich samolotów. Dlatego holding chce ją wyróżnić także wizerunkowo.

Inny powód, jaki podaje Michał Kaczmarzyk, to chęć przyciągnięcia większej liczby klientów. A trzeci, to mieszany charakter usług jakie na polskim – i tylko na polskim – rynku świadczy Ryanair. Zarówno oferuje tu regularne przeloty dla indywidualnych klientów, jak i współpracuje z biurami podróży (TUI i Grecos) jako przewoźnik czarterowy, wynajmując im całe samoloty na sezony turystyczne.

– Będziemy chcieli zwiększać usługi B2B. W zeszłym roku na czartery przeznaczyliśmy pięć samolotów i przewieźliśmy 600 tysięcy klientów biur podróży, a w tym roku oddajemy do dyspozycji touroperatorów siedem maszyn i planujemy przewieźć 900 tysięcy turystów – wyjaśnia Kaczmarzyk.

– Liczymy, że zamiana harfy na pszczołę wpłynie na lepszą sprzedaż i postrzeganie całego naszego holdingu – deklaruje Kaczmarzyk. Zarazem zapewnia, że marka Ryanair ma w Polsce bardzo dobrą opinię.

Zmiana marki i kolorystyki nie zmieni nic dla klientów Ryanaira. Ani tych, którzy już mają bilety, ani dla tych, którzy je dopiero kupią – zapewnia Kaczmarzyk. – Jedynie zyskają, bo będą mieli więcej adresów w internecie, pod którymi znajdą nasze usługi – dodaje.

Latem Ryanair Sun (taka jest nazwa spółki w Polsce, ale i ona ma być zmieniona na Buzz) będzie dysponować 25 maszynami. Nie będzie wśród nich boeingów 737 max, które są obecnie objęte zakazem wykonywania lotów nad Europą.

Marka Buzz nie jest nową marką. Ryanair odkupił juą w 2003 roku od linii lotniczych KLM, ale później jej nie używał. Teraz zamierza ją odkurzyć na potrzeby polskiego rynku. Buzz będzie jedną z czterech marek należących do holdingu, obok Ryanair DAC (Irlandia), Ryanair UK (Wielka Brytania) i Laudamotion (Austria).

Nowa nazwa pojawi się na samolotach i lotniskach jesienią tego roku. Ryanair ma w Polsce 25 maszyn, będzie je przemalowywał sukcesywnie, kiedy nadarzy się okazja, na przykład samolot będzie oddany do przeglądu.

Ryanair jest w Polsce największą linią lotniczą, w tym roku planuje przewieźć 12,7 miliona pasażerów, o 6 procent więcej niż rok wcześniej. Uruchomi 30 nowych kierunków, będzie więc latał latem na 220 trasach, a zimą na 190. Założył bazy w Modlinie (ma tam 5, ale latem będzie 6 maszyn), Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. W tym roku utworzy bazę z dwoma samolotami także w Katowicach.

Kaczmarzyk zapewnił też, że jego firm już skompletowaną załogę na sezon letni – 250 pilotów i 560 stewardes i stewardów.

Zdaniem firmy Buzz symbolizuje „młodość, zapał i pozytywną energię”. Skąd ta zmiana? Jak tłumaczy prezes polskiej spółki Ryanaira, Ryanair Sun, linia lotnicza uzyskała w 2018 roku w Polsce certyfikat AOC, czyli uprawnienia Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do latania w danym kraju, i zarejestrowała tu 17 swoich samolotów. Dlatego holding chce ją wyróżnić także wizerunkowo.

Inny powód, jaki podaje Michał Kaczmarzyk, to chęć przyciągnięcia większej liczby klientów. A trzeci, to mieszany charakter usług jakie na polskim – i tylko na polskim – rynku świadczy Ryanair. Zarówno oferuje tu regularne przeloty dla indywidualnych klientów, jak i współpracuje z biurami podróży (TUI i Grecos) jako przewoźnik czarterowy, wynajmując im całe samoloty na sezony turystyczne.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10