Więcej pieniędzy na małopolską turystykę

Zarząd województwa małopolskiego dołoży do budżetu Małopolskiej Organizacji Turystycznej dodatkowe 700 tysięcy złotych – podało biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego

Publikacja: 14.06.2019 09:39

Więcej pieniędzy na małopolską turystykę

Foto: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Pieniądze te MOT przeznaczy między innymi na rozwój Szlaku Architektury Drewnianej i promocję Małopolskiej Trasy Smakoszy.

Pomysł utworzenia Szlaku Architektury Drewnianej narodził się blisko 20 lat temu z inicjatywy władz Małopolski. Obecnie szlak liczy 255 obiektów w ponad 100 gminach we wszystkich powiatach Małopolski.

– Obiekty należące do Małopolskiego Szlaku Architektury Drewnianej to prawdziwe turystyczne perełki. Zależy nam na dalszym rozwijaniu tej inicjatywy, stąd decyzja o przyznaniu dodatkowych funduszy, które pozwolą zachować piękno naszego dziedzictwa dla przyszłych pokoleń – mówi marszałek Witold Kozłowski, cytowany w komunikacie UMWM.

Zobacz też: „Małopolska coraz więcej zarabia na gościach”.

Z kolei Małopolska Trasa Smakoszy to szlak kulinarny łączący ponad 40 karczm, w których można spróbować regionalnych specjałów. Projekt ten ma ułatwić właścicielom restauracji i producentom produktów regionalnych nawiązanie współpracy i wspólną promocję.

MOT już od kilku lat certyfikuje też karczmy, nadając im kategorie od 1 do 3. Projekt „Małopolska Trasa Smakoszy – certyfikacja regionalnych karczm Małopolski jako element podnoszenia jakości usług turystycznych” udało się wprowadzić w życie dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Sportu i Turystyki i województwa małopolskiego.

Czytaj: „Małopolska wyróżnia regionalne karczmy”.

Jeszcze w tym roku MOT chce opracować program rozwoju turystyki górskiej, między innymi Głównego Szlaku Beskidzkiego. Znajdą się w nim również kwestie związane z budową nowych schronisk i modernizacją już istniejących, ochroną górskiej przyrody i edukacją przyrodniczo-historyczną.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10