30 marca przyszłego roku Wizz Air wycofa się z utrzymywania bazy w Poznaniu. Będzie jednak nadal realizować tam loty na kilku trasach, w tym do: Paryża Beauvais, Londynu Luton, Eindhoven, Doncaster-Sheffield i Torp-Sandefjord. Wszyscy pracownicy poznańskiej bazy – zapewnia firma w komunikacie – będą mieli zatrudnienie w innych miejscach w których działa przewoźnik.

Jednego airbusa A320 Wizz Air przesunie do floty gdańskiej już jako siódmy. To umożliwi rozbudowanie siatki połączeń o cztery nowe trasy, łączące Gdańsk z Charkowem od 28 października i z Oslo, Bremą i Kutaisi od kwietnia. Poza tym wzrośnie częstotliwość tygodniowa lotów do Aberdeen, Lwowa, Göteborga i Kijowa. Jak oblicza przewoźnik, da to co najmniej 30 nowych miejsc pracy w gdańskiej bazie.

Z kolei w Warszawie linia lotnicza zamierza wymienić do kwietnia 2019 roku wszystkie A320 na większe A321. Osiem maszyn z 230 miejscami na pokładzie zwiększy liczbę foteli o 11 procent.

Poza tym – ogłosili Węgrzy – samoloty, które zostały umieszczone w Katowicach i Warszawie w szczycie sezonu letniego 2018, powrócą do swoich baz w sezonie letnim 2019. W 2019 roku Wizz Air będzie miał 10,5 mln miejsc na trasach z ośmiu lotnisk w Polsce, czyli o 2,5 procent więcej niż w tym roku.