Inni rosyjscy przewoźnicy, regularni, są gotowi przewieźć pasażerów Vim-Avii pod warunkiem, że dostaną z budżetu 200 mln rubli (3,5 mln dolarów). Część biur podróży już sprowadza turystów, którzy mieli wracać czarterami Vim-Avii z zagranicy, na swój rachunek. I rosyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (Rosawiacja) potwierdził w komunikacie, że przewoźnicy dostaną pieniądze na transport pasażerów upadającej linii na terenie Rosji.

„Dla kontroli i efektywnego wydawania tych pieniędzy, w Vim Avii wprowadza się zarząd tymczasowy, który zostanie utworzony z przedstawicieli lotniska Wnukowo i linii lotniczych mających doświadczenie w sytuacjach kryzysowych” – głosi komunikat Rosawiacji.

Linie Vim-Avia powstały w 2002 roku. Należą do tatarskich przedsiębiorców – małżonków Raszida i Swietłany Mursiekajewów. W 2016 r linie przewiozły ponad 2 mln pasażerów nie tylko w Rosji, ale też do Włoch, Grecji, Hiszpanii, Francji, Finlandii, Austrii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Indii, Bułgarii i Sri Lanki.