Lufthasa i Etihad zaprzeczają fuzji

AFP

Lufthasa i Etihad zaprzeczają informacji włoskiego dziennika, jakoby rozmawiały o fuzji

„Il Messaggero” napisał (bez podania źródeł), że kierownictwa obu przewoźników sondowały od tygodni możliwość kupienia przez linię z Abu Zabi 30-40 procent udziałów w Lufthansie, poprzez podwyższenie swojego kapitału. Ta operacja miałaby utorować drogę fuzji.

Lufthansa nie prowadzi rozmów z Etihad Airways o przejęciu udziałów w niemieckiej linii — stwierdziły dwie osoby znające sytuację. — Możemy potwierdzić, że nie zamierzamy przejąć finansowego udziału w Lufthansie — oświadczył z kolei rzecznik Etihadu w związku z zamieszczeniem przez „The Wall Street Journal” wypowiedzi prezesa tej linii Jamesa Hogana, że jest zainteresowany bliższym partnerstwem, ale nie kupowaniem akcji.

Lutfhansa i Etihad podpisały w grudniu umowę o wspólnej rezerwacji miejsc (code-sharing) po wynajęciu przez Niemców 38 samolotów z załogami od Air Berlina, należącego do linii znad Zatoki. Jeden z przedstawicieli niemieckiego koncernu wyjaśnił, że obie linie rozmawiają, ale o współpracy w code-sharingu i cateringu.

Etihad szuka sposobów wydobycia ze strat Air Berlin i Alitalii, w których kupił udziały w 2011 i 2014 roku w ramach strategii rozwijania siatki połączeń, ale dotąd nie udało mu się ożywić obu linii. Hogan stwierdził, że inne linie, w które Etihad zainwestował – Jet Airways, Air Serbia, Air Seychelles, Virgin Australia i Etihad Regional – zwiększyły efektywność i zyski. – Mamy jednak do czynienia z większymi wyzwaniami w Air Berlin i Alitalii. Obie działają w bardzo konkurencyjnych warunkach i muszą rozwiązać stare kwestie. Trzymamy się naszej strategii partnerstwa kapitałowego, bo bardzo dużo nam daje — powiedział w Dublinie Hogan, cytowany przez „WSJ”.

Szefowie Lufthansy powtarzali w ostatnich tygodniach, że ich uwaga skupia się na zintegrowaniu samolotów z Air Berlina i na przejmowaniu Brussels Airlines.

Analitycy zareagowali sceptycznie na informację włoskiego dziennika ze względu na przepisy o własności w transporcie lotniczym i na wątpliwe korzyści dla Lufthansy. W Europie linia musi należeć w większości do unijnych inwestorów, aby mieć prawo do latania. Lufthansa ma 69 procent kapitału niemieckiego, 13 procent amerykańskiego i 9 procent międzynarodowego. Ponadto, gdyby Etihad chciał kupić 30 procent Lufthansy, to zgodnie z niemieckimi przepisami musiałby też ogłosić publiczną ofertę kupna całości, a do tego nie dopuściłby rząd w Berlinie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bieszczadzki GOPR: W wakacje 106 interwencji

106 razy od początku tegorocznych wakacji turystom w Bieszczadach pomagali ratownicy górscy. W prawie ...

Mieszkańcy Majorki do turystów: „Zamknięte”

Na hiszpańskiej Majorce organizacja obywatelska Miasto dla Mieszkańców zorganizowała protest przed Ministerstwem Turystyki. Nie ...

Odwołane rejsy z Niemiec

Stewardesy i stewardzi należących do Lufthansy linii lotniczych Eurowings, SunExpress Germany, Germanwings i Lufthansa ...

Hotel NAT w Bukowinie Tatrzańskiej przyjmie więcej gości

Trzygwiazdkowy hotel NAT zyskał nowy budynek z sześcioma dwuosobowymi pokojami i trzema dwupoziomowymi apartamentami ...

Noclegi nieskategoryzowane podbiły ceny

Średnia cena pokoju w hotelu w kwietniu wyniosła 256,90 złotego, i była o 5,94 ...

Neckermann: Wakacje indywidualnie składane

Biuro podróży Neckermann ogłosiło, że rozpoczęło sprzedaż pakietów dynamicznych. Zapewnia, że ceny poszczególnych składników ...