Aeromexico na granicy bankructwa

Fot. AFP

Największe meksykańskie linie lotnicze Aeromexico złożyły w sądzie w Nowym Jorku wniosek o rozpoczęcie postępowania upadłościowego. To kolejny duży przewoźnik z Ameryki Łacińskiej, po brazylijsko-chilijskim LATAM i kolumbijskiej Aviance, który padł ofiarą koronawirusa.

Największe i najstarsze (założone w 1934 roku) meksykańskie linie lotnicze Aeromexico poinformowały wczoraj o rozpoczęciu postępowania upadłościowego na podstawie Rozdziału 11 (Chapter 11) Kodeksu Upadłościowego Stanów Zjednoczonych – podaje Reuters. Nie oznacza to jeszcze bankructwa, ale daje ochronę przed wierzycielami i umożliwia przeprowadzenie restrukturyzacji. Według „The Wall Street Journal” pod koniec marca długi przewoźnika wynosiły około 2,7 miliarda dolarów.

W najbliższych tygodniach, w miarę znoszenia ograniczeń w ruchu lotniczym, Aeromexico planuje czterokrotnie zwiększyć liczbę lotów międzynarodowych i dwukrotnie krajowych, szuka też nowych źródeł finansowania. Na razie 100 milionami dolarów w dwóch transzach zasiliła je kanadyjska spółka Aimia. Restrukturyzacja nie wpłynie na obsługę pasażerów, bilety i rezerwacje zachowują ważność, a pracownicy będą dostawać pensje – zapewnia przewoźnik.

W maju wniosek rozpoczęcie postępowania upadłościowego złożyły w amerykańskim sądzie dwie największe linie lotnicze w Ameryce Łacińskiej – brazylijsko-chilijski LATAM i kolumbijska Avianca.

CZYTAJ: Jeden z najstarszych przewoźników świata bliski bankructwa

ZOBACZ TEŻ: Największa linia lotnicza Ameryki Południowej, LATAM, bankrutuje

Jak podkreśla Reuters, sytuacja przewoźników z tego regionu jest wyjątkowo trudna, bo rządy tamtejszych państw, w przeciwieństwie do europejskich i amerykańskiego, odmawiają liniom lotniczym pomocy. Analitycy przewidują, że pandemia może dobić wielu przewoźników z Ameryki Łacińskiej, co doprowadzi do spadku konkurencji i wzrostu cen biletów.

49 procent udziałów w Aeromexico (a także 20 procent w LATAM) należy do amerykańskich Delta Air Lines, którym procesy upadłościowe obu linii mogą bardzo zaszkodzić – podkreśla Reuters.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Od września więcej połączeń krajowych w Locie

Z początkiem września LOT przywróci rejsy z Warszawy do Bydgoszczy i Lublina. W siatce ...

Niemieccy agenci dostaną część prowizji po Cooku

Agenci należący do niemieckiego stowarzyszenia QTA dostaną część prowizji, jaka należała im się od ...

Co po Adrii? Słoweński rząd zastanawia się nad nową linią

Po tym jak narodowy przewoźnik Słowenii, Adria Airways, zgłosiła swoje bankructwo w sądzie, rząd ...

Itaka wybrała Radom. Czy inni pójdą w jej ślady?

Radom, Modlin, a może Łódź? – skąd będą latać biura podróży, kiedy Lotnisko Chopina ...

Gdańskie lotnisko piąte na świecie

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajął piąte miejsce w tegorocznym rankingu AirHelp ...

Angela Gerekou prezesem greckiej organizacji turystycznej

Minister turystyki Grecji Haris Theoharis powołał dziś na stanowisko prezesa Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej ...