Lufthansa utrudnia życie agentom turystycznym

AFP

Lufthansa rozpoczęła kwiecień z nową, tańszą ofertą, dostępną tylko w jej własnych kanałach sprzedaży. Zdaniem Niemieckiego Związku Turystycznego to celowe działanie przeciwko agentom

Lufthansa wprowadziła od kwietnia nowe zasady sprzedaży – najlepsze ceny będzie można znaleźć w jej własnych kanałach dystrybucji (direct connect) i na platformie NDC (New Distribution Capability), opracowanej przez IATA.

– Lufthansa rzuca w ten sposób kłody pod nogi agentom. Zabiera im lepsze oferty i nie pozwala na neutralną ocenę stosunku jakości do ceny – uważa wiceprezes Niemieckiego Związku Turystycznego (DRV) Ralf Hieke. Otto Schweisgut, przewodniczący komisji do spraw lotnictwa w DRV dodaje, że to jawne dyskryminowanie sieci sprzedaży, bo linia daje przewagę własnej dystrybucji.

DRV wskazuje na trzy główne problemy wynikające z nowej strategii sprzedażowej Lufthansy. Po pierwsze, zarówno podróżni biznesowi jak i typowi turyści nie będą mieli możliwości łatwego porównania ofert od różnych przewoźników. Zdaniem DRV by można było zestawić ze sobą propozycje konkurencyjnych linii, niezbędne są bowiem neutralne systemy rezerwacyjne.

DRV wskazuje na problemy wynikające z nowej strategii Lufthansy. Po pierwsze, zarówno podróżni biznesowi jak i typowi turyści nie będą mieli możliwości łatwego porównania ofert od różnych przewoźników. – Za tę mniejszą przejrzystość oferty zapłaci klient, bo najlepsza taryfa Lufthansy nie musi być najbardziej atrakcyjną na ryku – mówi Hieke. Dodaje, że agenci znajdują propozycje dla klientów, porównując oferty wszystkich linii.

Drugim problemem jest jakość korzystania z wewnętrznych systemów sprzedaży Lufthansy. Jak relacjonuje DRV, po podłączeniu do platformy Lufthansy Direct Connect pojawiają się problemy techniczne, a sprzedaż za pośrednictwem konsolidujących pośredników to dodatkowe koszty.

– Systemy rezerwacyjne od Lufthansy nie mają rozwiązań niezbędnych do efektywnej obsługi podróżnych. Mam wrażenie, że Lufthansa mało interesuje się, jak działają te narzędzia. Należy przypuszczać, że przez brak funkcji i brak dostępu do najlepszych cen zewnętrzna sieć sprzedaży będzie poszkodowana – uważa Schweisgut. Jak opisuje, problemy dotyczą zarówno dostępu do oferty, jak i braku możliwości łączenia jej z produktami innych przewoźników. Często nie da się też dokonać zmian rezerwacji przez system, a jedynie przez telefoniczne centrum obsługi.

Z kolei Stefan Vorndran, przewodniczący komisji do spraw podróży służbowych i członek zarządu DRV, podkreśla, że Lufthansa wymusza na systemach GDS łączenie się z platformą NDC, więc agenci specjalizujący się w obsługiwaniu turystyki biznesowej stoją na straconej pozycji z powodu różnic w cenach. Zdaniem Vorndrana klienci zaczną wkrótce sami szukać ofert na stronie internetowej przewoźnika.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow – mniej klientów, ale więcej przychodów

Biuro podróży Rainbow miało o 2,1 procent mniej klientów w pierwszym kwartale tego roku ...

Hotele w Izraelu na plusie

W 2018 roku wzrosło średnie obłożenie izraelskich hoteli, większy był również przychód na jeden ...

Boeing wyłoży miliard dolarów na bezpieczeństwo

Boeing zamierza uruchomić program przygotowywania pilotów do bezpieczniejszego kierowania jego samolotami. Na początek przeznaczył ...

Dubaj – miasto niezapomnianych zimowych atrakcji

Zima w Dubaju to czas sprzyjający aktywności na świeżym powietrzu i niekończących się świątecznych ...

Mniej gości na Majorce

Nawet o 10 procent mniejsze może być średnie obłożenie hoteli na Majorce w sierpniu. ...

Niemcy chcą inspirować do podróży

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna kampanię promocyjną „Niemcy po prostu inspirują” (Germany simply inspiring) ...