Lufthansa utrudnia życie agentom turystycznym

AFP

Lufthansa rozpoczęła kwiecień z nową, tańszą ofertą, dostępną tylko w jej własnych kanałach sprzedaży. Zdaniem Niemieckiego Związku Turystycznego to celowe działanie przeciwko agentom

Lufthansa wprowadziła od kwietnia nowe zasady sprzedaży – najlepsze ceny będzie można znaleźć w jej własnych kanałach dystrybucji (direct connect) i na platformie NDC (New Distribution Capability), opracowanej przez IATA.

– Lufthansa rzuca w ten sposób kłody pod nogi agentom. Zabiera im lepsze oferty i nie pozwala na neutralną ocenę stosunku jakości do ceny – uważa wiceprezes Niemieckiego Związku Turystycznego (DRV) Ralf Hieke. Otto Schweisgut, przewodniczący komisji do spraw lotnictwa w DRV dodaje, że to jawne dyskryminowanie sieci sprzedaży, bo linia daje przewagę własnej dystrybucji.

DRV wskazuje na trzy główne problemy wynikające z nowej strategii sprzedażowej Lufthansy. Po pierwsze, zarówno podróżni biznesowi jak i typowi turyści nie będą mieli możliwości łatwego porównania ofert od różnych przewoźników. Zdaniem DRV by można było zestawić ze sobą propozycje konkurencyjnych linii, niezbędne są bowiem neutralne systemy rezerwacyjne.

DRV wskazuje na problemy wynikające z nowej strategii Lufthansy. Po pierwsze, zarówno podróżni biznesowi jak i typowi turyści nie będą mieli możliwości łatwego porównania ofert od różnych przewoźników. – Za tę mniejszą przejrzystość oferty zapłaci klient, bo najlepsza taryfa Lufthansy nie musi być najbardziej atrakcyjną na ryku – mówi Hieke. Dodaje, że agenci znajdują propozycje dla klientów, porównując oferty wszystkich linii.

Drugim problemem jest jakość korzystania z wewnętrznych systemów sprzedaży Lufthansy. Jak relacjonuje DRV, po podłączeniu do platformy Lufthansy Direct Connect pojawiają się problemy techniczne, a sprzedaż za pośrednictwem konsolidujących pośredników to dodatkowe koszty.

– Systemy rezerwacyjne od Lufthansy nie mają rozwiązań niezbędnych do efektywnej obsługi podróżnych. Mam wrażenie, że Lufthansa mało interesuje się, jak działają te narzędzia. Należy przypuszczać, że przez brak funkcji i brak dostępu do najlepszych cen zewnętrzna sieć sprzedaży będzie poszkodowana – uważa Schweisgut. Jak opisuje, problemy dotyczą zarówno dostępu do oferty, jak i braku możliwości łączenia jej z produktami innych przewoźników. Często nie da się też dokonać zmian rezerwacji przez system, a jedynie przez telefoniczne centrum obsługi.

Z kolei Stefan Vorndran, przewodniczący komisji do spraw podróży służbowych i członek zarządu DRV, podkreśla, że Lufthansa wymusza na systemach GDS łączenie się z platformą NDC, więc agenci specjalizujący się w obsługiwaniu turystyki biznesowej stoją na straconej pozycji z powodu różnic w cenach. Zdaniem Vorndrana klienci zaczną wkrótce sami szukać ofert na stronie internetowej przewoźnika.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mniej Hindusów zwiedzi Tadź Mahal?

Indie rozważają wprowadzenie ograniczenie limitu dla krajowych turystów odwiedzających Tadź Mahal. W ten sposób ...

W Wenecji smog jak w tunelu autostrady

Nad Canal Grande w Wenecji utrzymuje się taki smog, jak w tunelu autostrady – ...

Exim Tours bije się o siódme miejsce

60 procent więcej klientów, o 53 procent większe przychody i pierwszy od lat zysk ...

To historyczne zdjęcie, ten terminal został już rozebrany.

Radom odłożony o rok

Lotnisko w Radomiu nie będzie gotowe w terminie, jaki zakładał prezes PPL Mariusz Szpikowski, ...

Izrael – samoloty uszkodzone w czasie kołowania

Dwa samoloty zderzyły się podczas kołowania na lotnisku w Tel Awiwie. Nikomu nic się ...

Bułgaria tylko minimalnie poprawiła turystyczny wynik

O 0,4 procent wzrosła liczba turystów zagranicznych, którzy w zeszłym roku odwiedzili Bułgarię. Łącznie ...