Armatorzy rejsów wycieczkowych notują duże zainteresowanie imprezami zaplanowanymi na przyszły rok i na kolejne lata. Niektóre rejsy są sprzedane już w 50 procentach, a wśród klientów nie brakuje osób, które dotychczas nie korzystały z usług tych organizatorów.
W tym roku większość statków wycieczkowych nie mogła wypłynąć w rejsy z powodu pandemii koronawirusa. Armatorzy mówią jednak, że popyt na imprezy, które mają odbyć się w przyszłym roku i za dwa lata, powraca – pisze amerykański portal branży turystycznej Travel Weekly.
CZYTAJ TEŻ: Powoli ruszają rejsy wycieczkowe
Jednym z nich jest Seabourn, który twierdzi, że zainteresowanie rejsem dookoła świata zaplanowanym na 2022 rok jest duże, a ponad 50 procent miejsc na część obejmującą rejs przez Szanghaj zostało już wykupionych. Także Oceania notuje rekordową sprzedaż na rejsy w 2021 i 2022 roku. Armator wypuścił na rynek ofertę specjalną z okazji Dnia Pracy (7 września) – prawie połowa rezerwacji została założona przez nowych klientów. Poniżej 5 procent zamówień to realizacja voucherów wydanych po odwołaniu poprzednich imprez.
Kolejnym zadowolonym armatorem jest Regent Seven Seas Cruises – dzień, kiedy do sprzedaży weszła oferta na lata 2022-23, był najlepszym w 28-letniej historii linii. Rosnący popyt notuje także Royal Caribbean, a Carnival stwierdził w ostatniej rozmowie z analitykami, że 45 procent rezerwacji pochodzi od nowych pasażerów. Wzrost popytu pojawił się po ogłoszeniu informacji o szczepionce na koronawirusa, a jak twierdzi prezes Norwegian Cruise Line Frank Del Rio, po pojawieniu się zapowiedzi uruchomienia produkcji szczepionki sprzedaż była o wiele lepsza niż w poprzednich tygodniach.
ZOBACZ TAKŻE: Wycieczka do wycieczkowca? Nieczynne statki celem turystów
Z kolei prezes biura Cruise Planners Michelle Fee mówi o rosnącym zainteresowaniu rejsami rzecznymi. 25 procent przychodów firmy pochodzi właśnie z tego segmentu, a, jak podkreśla Fee, klienci, którzy chcą zaoszczędzić, już teraz zamawiają miejsca na wycieczkach na przyszły rok i kolejne lata. W jej biurze dobrze sprzedają się też rejsy morskie, szczególnie te po Europie. Inni agenci mówią, że klienci najchętniej wybierają rejsy all inclusive do Meksyku i na Karaiby.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.