Wraca popyt na rejsy wycieczkowe

Fot. Pixabay

Armatorzy rejsów wycieczkowych notują duże zainteresowanie imprezami zaplanowanymi na przyszły rok i na kolejne lata. Niektóre rejsy są sprzedane już w 50 procentach, a wśród klientów nie brakuje osób, które dotychczas nie korzystały z usług tych organizatorów.

W tym roku większość statków wycieczkowych nie mogła wypłynąć w rejsy z powodu pandemii koronawirusa. Armatorzy mówią jednak, że popyt na imprezy, które mają odbyć się w przyszłym roku i za dwa lata, powraca – pisze amerykański portal branży turystycznej Travel Weekly.

CZYTAJ TEŻ: Powoli ruszają rejsy wycieczkowe

Jednym z nich jest Seabourn, który twierdzi, że zainteresowanie rejsem dookoła świata zaplanowanym na 2022 rok jest duże, a ponad 50 procent miejsc na część obejmującą rejs przez Szanghaj zostało już wykupionych. Także Oceania notuje rekordową sprzedaż na rejsy w 2021 i 2022 roku. Armator wypuścił na rynek ofertę specjalną z okazji Dnia Pracy (7 września) – prawie połowa rezerwacji została założona przez nowych klientów. Poniżej 5 procent zamówień to realizacja voucherów wydanych po odwołaniu poprzednich imprez.

Kolejnym zadowolonym armatorem jest Regent Seven Seas Cruises – dzień, kiedy do sprzedaży weszła oferta na lata 2022-23, był najlepszym w 28-letniej historii linii. Rosnący popyt notuje także Royal Caribbean, a Carnival stwierdził w ostatniej rozmowie z analitykami, że 45 procent rezerwacji pochodzi od nowych pasażerów. Wzrost popytu pojawił się po ogłoszeniu informacji o szczepionce na koronawirusa, a jak twierdzi prezes Norwegian Cruise Line Frank Del Rio, po pojawieniu się zapowiedzi uruchomienia produkcji szczepionki sprzedaż była o wiele lepsza niż w poprzednich tygodniach.

ZOBACZ TAKŻE: Wycieczka do wycieczkowca? Nieczynne statki celem turystów

Z kolei prezes biura Cruise Planners Michelle Fee mówi o rosnącym zainteresowaniu rejsami rzecznymi. 25 procent przychodów firmy pochodzi właśnie z tego segmentu, a, jak podkreśla Fee, klienci, którzy chcą zaoszczędzić, już teraz zamawiają miejsca na wycieczkach na przyszły rok i kolejne lata. W jej biurze dobrze sprzedają się też rejsy morskie, szczególnie te po Europie. Inni agenci mówią, że klienci najchętniej wybierają rejsy all inclusive do Meksyku i na Karaiby.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow rośnie o 18 procent

W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku biuro podróży Rainbow miało ponad miliard złotych przychodu. ...

Ryanair ogłosił rozkład lotów na zimę z Modlina

Zimowy rozkład lotów Ryanaira z lotniska w Modlinie liczy 34 trasy, w tym jedną ...

Na podróże warto wydać każde pieniądze

Czego uczą podróże? Co jest niezbędne do prowadzenia biznesu turystycznego? Czy teraz łatwiej organizować ...

Wynajmujący kwatery chcą uczyć się od hotelarzy

Greccy menedżerowie obiektów wynajmowanych na krótko proszą hotelarzy o wsparcie w zakresie szkoleń z ...

Stuletnim pociągiem do włoskiego Wersalu

Do największej na świecie byłej rezydencji królewskiej, pałacu w Casercie pod Neapolem, można od ...

Cypr popularny jak nigdy dotąd

3,55 miliona turystów odwiedziło Cypr od stycznia do listopada 2017 roku – wynika z ...