Rosja: Potrzebny fundusz gwarancyjny dla linii lotniczych

Rosyjscy przewoźnicy lotnicy powinni się składać na Lotniczy Fundusz Rezerwowy, który zabezpieczy turystów, gdy linia lotnicza upadnie. Tym zasadom powinny podlegać też czartery

Aktualizacja: 09.10.2017 09:07 Publikacja: 09.10.2017 08:26

Rosja: Potrzebny fundusz gwarancyjny dla linii lotniczych

Foto: AFP

Na początku października w Moskwie odbyło się spotkanie przedstawicieli rynku turystycznego i linii lotniczych z kierownictwem Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Rosaviatsia - informuje Stowarzyszenie Rosyjskich Biur Podróży ATOR. Spotkanie było okazją do przedyskutowania mechanizmów, które mogłyby zapobiec problemom wynikającym z upadku przewoźnika lotniczego. We wrześniu w Rosji zbankrutowała duża czarterowa linia VIM-Avia.

Wśród propozycji znalazło się utworzenie Lotniczego Funduszu Rezerwowego, którego środki byłyby uruchamiane, kiedy linia czarterowa nie może zrealizować swoich zobowiązań wobec pasażerów. Pieniądze do niego powinni wpłacać przewoźnicy realizujący loty turystyczne. Mechanizm pobierania i wysokość składek nie zostały jednak jeszcze ustalone.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem