Atlas Tours – wielka gala na 20-lecie firmy

Zaczynali w 1997 roku, organizując wyprawy do Grecji. Dziś rocznie obsługują około 10 tysięcy klientów – połowę wszystkich Polaków decydujących się na rejs wycieczkowy. Atlas Tours obchodzi 20-lecie działalności

Aktualizacja: 29.09.2017 13:34 Publikacja: 29.09.2017 13:21

od lewej: szef śląskiego odziału PIT Grzegorz Chmielewski, prezes Atlas Tours Marek Piksa i prezes P

od lewej: szef śląskiego odziału PIT Grzegorz Chmielewski, prezes Atlas Tours Marek Piksa i prezes PIT Paweł Niewiadomski

Foto: materiały prasowe

Zarejestrowana w śląskich Żorach Grupa Atlas Tours skupia pięć firm: trzy działające w Polsce, jedną w Czechach (od 2010 roku), a jedną na Słowacji (od 2011 roku). Głównym partnerem grupy jest armator MSC Cruises. Firma koncentruje się na 4 grupach produktów: rejsach wycieczkowych, wczasach w Grecji (stacjonarnych i objazdowych), połączeniach promowych i sprzedaży ofert innych touroperatorów za pomocą trzech własnych biur agencyjnych.

- Sprzedajemy własne oferty 5-7 tysiącom pasażerów rocznie. Do tego dochodzi około 3,5 tysiąca ofert innych organizatorów sprzedanych za pomocą naszych biur agencyjnych – wylicza Marek Piksa, prezes i założyciel Atlas Tours. - Biorąc pod uwagę, że z całej Polski na rejsy wybiera się rocznie około 20 tysięcy ludzi, to jesteśmy najwięksi w tej branży – dodaje. Jak wspomina, choć firma powstała w 1997 roku, organizacją pierwszych rejsów z polskim pilotem zajęła się w następnym roku. To był pierwszy taki produkt na polskim rynku.

Gala, która obyła się 23 września z okazji 20-lecia firmy, była nie tylko wieczorem wspomnień i snucia planów na przyszłość, lecz także okazją do podziękowania najlepszym partnerom i ambasadorom grupy. W imprezie wzięło udział około 170 gości. Specjalnymi statuetkami uhonorowani zostały biura podróży: Text Tourist, Balkan Travel, Travelek, Land, Deluxe Maxi Travel, M i A Travel, a także biuro Turystyczne Beltur, Rejsy Online alerejsy.Pl, Magdalena Wandor z Marti Travel, Zbigniew Kąkol z Rejsclubu i Grzegorz Chmielewski, prezes śląskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki.

Impreza rozpoczęła się od pokazu zespołu MultiVisual – grupy specjalizującej się w pokazach artystycznych z wykorzystaniem laserów i rekwizytów multimedialnych. Po części oficjalnej zaproszeni goście z szmpanem w dłoniach podziwiali pokaz sztucznych ogni. Następnie wystąpił zespół The Postman wykonujący utwory Beatlesów. Po ich występie goście do białego rana tańczyli do hitów granych przez Dj Olivera.

Impreza była dwudniowa. Następnego dnia na terenie Miasteczka Westernowego Twinpigs agenci i klienci uczestniczyli w pikniku z okazji 20-lecia Atlas Tours i 5-lecia Twin Pigs. Wstęp na imprezę był wolny, więc poza grupą 250 gości zaproszonych przez touroperatora, pojawiło się też prawie pół tysiąca innych ludzi zwabionych możliwością darmowego skorzystania z atrakcji parku rozrywki.

- Chcemy rozwijać tę formę wypoczynku, jaką są rejsy z polskimi pilotami – zapowiada Marek Piksa. - Mamy system rejestracji rejsów on-line. W przyszłości chcielibyśmy uzupełnić go o możliwość rezerwacji hoteli czy samochodów, a także udostępnić naszym klientom usługę samodzielnego przedłużania wycieczki – wylicza. – Z racji tego, że jesteśmy proagencyjni i już mamy 800 partnerów, chcielibyśmy też rozwijać się w tę stronę – dodaje.

Jak mówi, sprzedaż rejsów wypoczynkowych w Polsce wciąż jest produktem niszowym. Ale to nie znaczy, że w przyszłości też będzie. - W Niemczech na wypoczynek wypływa rocznie po 1,5 miliona ludzi, a w Wielkiej Brytanii około milion, więc mamy perspektywy – zaznacza.

W najbliższych sezonach Atlas Tours chce kłaść większy nacisk na promocję rejsów dookoła Europy i egzotyczne wyprawy.

Zarejestrowana w śląskich Żorach Grupa Atlas Tours skupia pięć firm: trzy działające w Polsce, jedną w Czechach (od 2010 roku), a jedną na Słowacji (od 2011 roku). Głównym partnerem grupy jest armator MSC Cruises. Firma koncentruje się na 4 grupach produktów: rejsach wycieczkowych, wczasach w Grecji (stacjonarnych i objazdowych), połączeniach promowych i sprzedaży ofert innych touroperatorów za pomocą trzech własnych biur agencyjnych.

- Sprzedajemy własne oferty 5-7 tysiącom pasażerów rocznie. Do tego dochodzi około 3,5 tysiąca ofert innych organizatorów sprzedanych za pomocą naszych biur agencyjnych – wylicza Marek Piksa, prezes i założyciel Atlas Tours. - Biorąc pod uwagę, że z całej Polski na rejsy wybiera się rocznie około 20 tysięcy ludzi, to jesteśmy najwięksi w tej branży – dodaje. Jak wspomina, choć firma powstała w 1997 roku, organizacją pierwszych rejsów z polskim pilotem zajęła się w następnym roku. To był pierwszy taki produkt na polskim rynku.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive