Niemiecka turystyka sprawdza polityków

- Jaką wagę przykłada wasza partia do branży turystycznej i jak chcecie zapewnić, by ta ważna gałąź gospodarki nadal była motorem rozwoju? - pyta przed wyborami polityków Niemiecki Związek Turystyczny DRV

Publikacja: 01.08.2017 08:38

Kanclerz Niemiec Angela Merkel

Kanclerz Niemiec Angela Merkel

Foto: AFP

Niemiecki Związek Turystyczny DRV określił siedem problemów, którymi powinni zająć się politycy w przyszłej kadencji rządu i wysłał je do wszystkich partii. Odpowiedzi będą dla branży turystycznej wskazówką, na kogo warto głosować w wyborach. Katalog żądań, który powstał w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród członków organizacji, DRV przesłał, wraz z tak zwanym „sprawdzianem wyborczym" do wszystkich partii.

Pod pojęciem „sprawdzian wyborczy" (Wahlprüfstein) kryje się specyficzny dla Niemiec proces przedwyborczy. Różne grupy interesariuszy wysyłają do polityków pytania dotyczące zagadnień ważnych dla ich branż.

Wśród zagadnień najczęściej wskazywanych przez członków DRV jest określenie ram prawnych dla branży turystycznej. Zdaniem przedsiębiorców, obecnie zmagają się oni ze zbyt wieloma obciążeniami biurokratycznymi, które hamują ich rozwój. DRV zapytało więc polityków między innymi: „jaką wagę przykłada państwa partia do branży turystycznej i w jaki sposób chcecie zapewnić, by ta ważna dla Niemiec gałąź gospodarki nadal była motorem rozwoju gospodarczego i by przyczyniała się do rozwoju więzi społecznych?".

DRV zapytało też o wdrożenie dyrektywy unijnej do niemieckiego prawa. Chce wiedzieć, co partie zamierzają zrobić, jeśli podczas implementacji pojawią się duże problemy dla agentów i touroperatorów, i jak zamierzają wspierać branżę w ich rozwiązaniu.

Pojawiły się też kwestie podatkowe, problem szarej strefy, możliwości pracy w centrach kontaktowych w niedziele i dni świąteczne, działania na rzecz stabilizacji politycznej i gospodarczej w miejscach wypoczynku niemieckich turystów oraz metody zapewnienia nowych kadr dla branży.

DRV czeka na odpowiedź do 22 sierpnia. – Jako wiodąca organizacja branżowa chcemy dowiedzieć się, jak politycy ustosunkowują się do aktualnych i ważnych dla branży kwestii. Przeanalizujemy odpowiedzi i damy naszym członkom narzędzie, które pomoże im podjąć decyzję wyborczą – mówi prezes DRV Norbert Fiebig.

Niemiecki Związek Turystyczny DRV określił siedem problemów, którymi powinni zająć się politycy w przyszłej kadencji rządu i wysłał je do wszystkich partii. Odpowiedzi będą dla branży turystycznej wskazówką, na kogo warto głosować w wyborach. Katalog żądań, który powstał w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród członków organizacji, DRV przesłał, wraz z tak zwanym „sprawdzianem wyborczym" do wszystkich partii.

Pod pojęciem „sprawdzian wyborczy" (Wahlprüfstein) kryje się specyficzny dla Niemiec proces przedwyborczy. Różne grupy interesariuszy wysyłają do polityków pytania dotyczące zagadnień ważnych dla ich branż.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina