Dzięki rozwiązaniu Amadeus Tours Suite Merchant Edition niemieccy touroperatorzy mogą łatwo pozyskać nowych agentów do współpracy. Ich europejscy partnerzy będą dokonywać rezerwacji przez systemy Amadeus Tour Market i Traveltainment Bistro Portal. Jak zapewnia firma, agenci nie muszą podpisywać umów z touroperatorami, sprawy administracyjne przejmie łotewska spółka Amadeusa.
Amadeus Tours Suite Merchant Edition ma być dostępny dla biur w Polsce, Rumunii, w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji. Za pośrednictwem tego narzędzia będzie można sprzedawać zarówno klasyczne pakiety turystyczne, jak i pakiety dynamiczne. Wymogiem stawianym touroperatorom, którzy chcą wejść do nowego systemu, jest gotowość do uruchomienia wylotów z lotnisk znajdujących się w wymienionych pięciu krajach.
W fazie testowej udział biorą dwaj niemieccy organizatorzy - FTI i JT Touristik. Wkrótce liczba touroperatorów ma się jednak powiększyć.
– Współpraca ta umożliwia nam wejście na nowe rynki – mówi Jasmin Taylor, prezes JT Touristik. – Widzimy ogromny potencjał w Europie Wschodniej, tym bardziej cieszymy się, że dzięki pomocy Amadeusa będziemy mogli wejść na cztery rynki – dodaje Taylor. – FTI to marka znana nie tylko w Niemczech, ale także w Europie Centralnej – twierdzi Ralph Schiller, dyrektor zarządzający FTI Group. – Cieszymy się, że Amadeus i Traveltainment wspierają nas technologicznie przy dotarciu do sieci sprzedaży w tych krajach. Pierwsze wyniki z fazy testowej są bardzo obiecujące – informuje Schiller.
– Wejście z ofertą na nowy rynek oznacza, w klasycznym przypadku, otwarcie przedstawicielstwa, budowę zespołu sprzedażowego i wydanie katalogów w języku danego kraju. To kosztuje i pociąga za sobą ryzyko. Dzięki Amadeus Tours Suite Merchant Edition te kwestie odpadają. Touroperatorzy koncentrują się na przygotowaniu ofert, my dbamy o to, by pojawiły się w naszych systemach – podkreśla Bernhard Steffens, prezes Traveltainment.