Porozumienie zawarto 24 października, ale IGHP dopiero dzisiaj o tym informuje w komunikacie. Izba jest największą organizacją zrzeszającą środowisko polskich hotelarzy. Należy do niej ponad 200 hoteli o łącznej liczbie 27 tysięcy pokojów.
- Zawarta przez TVP SA i IGHP umowa ramowa zdecydowanie ułatwi nam relacje z hotelami będącymi członkami Izby, bo dzięki wynegocjowanym przez samorząd stawkom, zapłacą one korzystną cenę za reemisję sygnału – mówi Łukasz Naczas z TVP SA.
Nowe pakiety cenowe, zarówno podstawowy, jak i premium, zawierają 50-procentowy rabat od cen rynkowych. Koszt pakietu podstawowego to 0,25 zł netto miesięcznie od jednego gniazdka w pierwszym roku trwania umowy i 0,50 zł netto w kolejnych latach. Pakiet ten zawiera następujące programy: TVP 1, TVP 2, TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Polonia, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Rozrywka oraz TVP ABC. Cena pakietu premium (TVP Sport, TVP Sport HD, TVP Seriale, TVP HD) to 1,50 zł miesięcznie od jednego gniazdka przez pierwszy rok obowiązywania umowy i 3 zł miesięcznie przez kolejna lata. Trzecia możliwość, czyli pakiet podstawowy i pakiet premium łącznie, kosztuje 1,60 zł w pierwszym roku trwania umowy i 3,20 zł w kolejnych latach.
- Zawarcie tego porozumienia z korzyścią dla naszych członków jest kolejnym dowodem, że warto podejmować działania w interesie branży i że IGHP, jako największa organizacja w sektorze hotelarskim, ma siłę i możliwości, aby skutecznie lobbować na rzecz zrzeszonych hoteli – komentuje cytowany w komunikacie IGHP prezes tej organizacji Ireneusz Węgłowski.
Porozumienie obejmuje wyłącznie reemisję programów w rozumieniu art. 97 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.