PKP Intercity wprowadziła promocyjną cenę na 9 połączeń z Warszawy na Śląsk i 7 z Katowic do Warszawy w dni powszednie. W soboty z 49-złotowym biletem można podróżować 8 pociągami relacji Warszawa – Katowice i 5 powrotnymi. W niedzielę takich składów jest odpowiednio 9 i 6. Oferta obejmuje Pendolino, ale wyłączone są z niej pociągi międzynarodowe powracające z zagranicy.
- Wprowadzenie jednej, atrakcyjnej ceny na połączenia ekspresowe do Katowic ma zachęcić osoby planujące podróż do wyboru naszych pociągów, a tym samym zwiększyć konkurencyjność kolei wobec innych środków transportu na tej trasie – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. W porównaniu do pierwszej połowy ubiegłego roku frekwencja zwiększyła się o ponad jedną trzecią i według spółki jest sporty potencjał do dalszego wzrostu.
Od grudnia ubiegłego roku podróż pomiędzy Warszawą a Katowicami trwa ok. 2,5 godziny. W grudniu tego roku nastąpi korekta rozkładu jazdy, która skróci obecny czas przejazdu. Ponadto, od września, ekspresy Pendolino zatrzymywać się będą w Lublińcu, a od grudnia w Gliwicach i Zabrzu.
W połowie lipca PKP Intercity podało, że od początku obecnego roku notuje wzrost liczby pasażerów po raz pierwszy od czterech lat. Odpowiednio w styczniu, lutym, marcu, kwietniu i maju liczba podróżnych wzrosła o 4 proc., 8 proc., 12 proc., 23 proc. i 25 proc. W czerwcu wzrost sięgnął 26 proc. - W pierwszym półroczu 2015 roku PKP Intercity przewiozło 13,4 mln pasażerów. To o blisko 2 mln podróżnych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – poinformował Jacek Leonkiewicz, prezes spółki. Natomiast według Piotra Ciżkowicza, członka zarządu PKP i szefa Rady Nadzorczej Intercity, w tym roku Intercity powinna przewieźć 30 mln pasażerów, czyli o 5 mln więcej niż w roku 2014.