Kampania zrealizowana przez POT we współpracy z Instytutem Polskim na Litwie, a realizowana przez firmę Clear Channel, skierowana jest przede wszystkim do rodzin z dziećmi, Polaków mieszkających na Litwie i turystów tranzytowych.
Jak podaje POT, Litwini przyjeżdżają do Polski najczęściej w celach biznesowych i naukowych, ale motywem przyjazdu są także odwiedziny krewnych i znajomych.
- Choć Litwa jest niewielkim krajem zamieszkałym przez 2,956 mln mieszkańców, to jednak konieczność tranzytu przez Polskę przy przejazdach do krajów Europy Zachodniej i rosnąca aktywność turystyczna Litwinów sprawiają, kraj ten należy do rynków atrakcyjnych dla Polski - podkreśla cytowana w komunikacie prasowym Barbara Tutak.
Według niej w wyjazdach organizowanych przez biura podróży, coraz większego znaczenia nabierają oferty wypoczynkowe i poznawcze. Trzeba jednak pamiętać, że od kilku lat dominującą grupę litewskich gości w Polsce tworzą turyści indywidualni, którzy przy organizacji wyjazdu nie korzystają z pomocy biura podróży. Najczęstszą formą spędzania wolnego czasu jest zaś zwiedzanie miast.
przez firmę Clear Channel, skierowana jest przede wszystkim do rodzin z dziećmi, Polaków mieszkających na Litwie i turystów tranzytowych.