TUI zdecydował się zamknąć punkty obsługi pasażerów na niemieckich lotniskach, donosi portal branżowy Travel Talk. Ich zadania przejmą systemy informatyczne, klienci będą mogli też skontaktować się z touroperatorem przez jego infolinię.
„Postępująca dygitalizacja i zmieniające się modele zachowań konsumentów, a także nowe sposoby rezerwacji wymagają automatyzacji usług i wprowadzenia nowych sposobów komunikowania się z klientami. Właśnie dlatego TUI Deutschland zmieni w pierwszym kwartale 2020 roku koncepcję obsługi pasażerów na 18 lotniskach krajowych. Dotychczasowa obsługa prowadzona lokalnie w poszczególnych portach zostanie zastąpiona przez usługi cyfrowe i telefoniczne" - podaje touroperator w informacji.
Czytaj także: "TUI będzie firmą internetową".
To pozwoli się gościom kontaktować się z firmą codziennie, przez całą dobę. Firma dodaje, że podróżowanie bez biletów i wspólna platforma informacyjna Meine TUI są dla wielu klientów oczywistym narzędziem, z którego korzystają przy okazji podróży. Coraz więcej osób stosuje te rozwiązania, a aplikacja Meine TUI ma już ponad 3 miliony użytkowników. Duża część turystów wyjeżdżających z biurem używa też asystenta SMS. Dla podróżnych liczą się jakość, dostępność i możliwość skorzystania z pomocy w każdym momencie, bez względu na miejsce i porę.
Dyrektor sprzedaży Hubert Kluske podkreśla, że wiele spraw, o które wcześniej klienci pytali na lotnisku, jest załatwianych przed odlotem, jeszcze w domu. Podobnie jest ze sprzedażą ofert last minute i wycieczek objętych specjalnymi promocjami - przez cały rok można je znaleźć w biurach stacjonarnych i w internecie.