Ukraińskie linie lotnicze proszą rząd o pomoc

Nie pomagają ostre cięcia, promocje, otwieranie nowych tras i zamykanie innych. Ukraine International Airlines potrzebują zastrzyku gotówki

Publikacja: 09.11.2014 14:25

Ukraińskie linie lotnicze proszą rząd o pomoc

Foto: Wikipedia

Największy ukraiński przewoźnik lotniczy zanotował w pierwszych trzech kwartałach tego roku spadek liczy pasażerów o 26 procent w porównaniu z tym samym okresem roku 2013. Mimo tego zwiększył udział w rynku krajowym, ponieważ wycofali się z niego, bądź znacznie zmniejszyli aktywność na Ukrainie przewoźnicy zagraniczni.

Wiadomo już, że okres październik - kwiecień będzie dla UIA, które miały ambitne plany rozwoju, wyjątkowo trudny do przetrwania. Jurij Mirosznikow, prezes ukraińskiego przewoźnika zwrócił się do rządu o pomoc finansową.

— Nie chodzi nam o bezpośredni zastrzyk gotówki, ale wsparcie naszych starań o długoterminowy niskooprocentowany kredyt. Mamy bowiem świadomość, że dla wszystkich, także dla banków przyszły bardzo trudne czasy, więc nasze starania o jakiekolwiek pożyczki będą bezowocne - mówił Mirosznikow. Nie ukrywa on, że jeśli państwo nie wesprze przewoźnika, będzie zmuszony do zredukowania floty i zatrudnienia.

Ukraine International były zmuszone już do ograniczenia wewnętrznych ukraińskich połączeń. Bez transportu lotniczego został Donieck, gdzie od kilkunastu tygodni toczy się prawdziwa bitwa o lotnisko wybudowane na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Przed wybuchem konfliktu trasa Kijów - Donieck była bardzo dochodowa. UIA nie lata także na Krym oraz do siedmiu portów w Rosji. Na sezon zimowy zawieszone zostały również połączenia do Madrytu i Duesseldorfu. — Te dwa ostatnie rejsy były zawsze zawieszane na kilka zimowych miesięcy - mówi Mirosznikow.

Powodzeniem natomiast cieszy się otwarte w lecie połączenie Kijow - Nowy Jork, chociaż i w tym wypadku linia przymierza się do zmniejszenia częstotliwości lotów z obecnych pięciu do trzech tygodniowo.

Przewoźnik, przy kurczącej się siatce ma za dużą flotę - 37 samolotów. Latem 2014 UIA wzięła w leasing cztery maszyny, w tym jednego dużego boeinga B767. Teraz zarząd planuje wypowiedzenie umów na siedem samolotów.

W 2013 roku UIA przewiozła 4,7 mln pasażerów. W tym roku sukcesem będzie, jeśli uda się osiągnąć 3,8 mln klientów.

Ukraine International przejęły siatkę upadłego dwa lata temu Aerosvitu, który nie był w stanie obsłużyć swojego zadłużenia, wynoszącego 500 mln euro - trzykrotnej wartości aktywów. Linia wtedy zostawiła pasażerów, których m.in z Nowego Jorku, Bangkoku i kilku miast europejskich musiał ściągać rząd w Kijowie. Jako powód bankructwa zarząd podawał wygórowane żądania płacowe związków zawodowych, a pracownicy - nieudolne zarządzanie linią.

Właścicielem 26 procent akcji Ukraine International jest zarejestrowany na Cyprze Ontobet Promotions Limited, reszta należy do ukraińskiej spółki Capital Investment Projest LCC, która z kolei należy do Ontobet Promotions Limited.

Największy ukraiński przewoźnik lotniczy zanotował w pierwszych trzech kwartałach tego roku spadek liczy pasażerów o 26 procent w porównaniu z tym samym okresem roku 2013. Mimo tego zwiększył udział w rynku krajowym, ponieważ wycofali się z niego, bądź znacznie zmniejszyli aktywność na Ukrainie przewoźnicy zagraniczni.

Wiadomo już, że okres październik - kwiecień będzie dla UIA, które miały ambitne plany rozwoju, wyjątkowo trudny do przetrwania. Jurij Mirosznikow, prezes ukraińskiego przewoźnika zwrócił się do rządu o pomoc finansową.

Pozostało 80% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek