Obecna umowa obejmuje prawo kupna dodatkowych 50 samolotów, co zwiększy łączną wartość kontraktu do 75 mld dolarów. Razem z zamówieniem na 150 maszyn Emirates ma teraz u Boeinga zamówionych już 208 maszyn 777.

Sfinalizowanie kontraktu ogłoszono na kilka dni przed salonem lotniczym w Farnborough, na którym zwykle producenci zawierają duże umowy. W czerwcu Emirates niespodziewanie anulował kupno za 16 mld dolarów 70 samolotów A350 zadając dotkliwy cios jego producentowi.

Obecne zamówienie jest częścią pierwszego wstępnego, ogłoszonego podczas salonu lotniczego w Dubaju w listopadzie, które pozwoliło uruchomić program produkcji nowej wersji samolotu szerokokadłubowego, B777X. Wtedy zamówiły je również Etihad Airways i Qatar Airways (razem 50 sztuk), a łączna wartość 100 mld dolarów według ceny katalogowej oznaczała, że był to jeden z największych kontraktów w historii lotnictwa cywilnego.

B777X jest najnowszą wersją najlepiej sprzedającego się samolotu szerokokadłubowego Boeinga, nazywanego mini-jumbo, w cenie katalogowej 320 mln dolarów. Obecna wersja w popularniejszej konfiguracji 3 klas zabiera 386 pasażerów, a w jednej klasie 500. Ma zasięg 17 400 kilometrów.