W sezonie wakacyjnym podróżni będą musieli zmierzyć się nie tylko z upałami, ale także z zakłóceniami lotów i chaosem na lotniskach - ostrzega firma AirHelp, specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. Jak przewiduje, od 1 czerwca do 15 września prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk, w tym 200 tysięcy podróżujących tylko po kraju, doświadczy problemów w podróży. W Europie może dojść tego lata do ponad 700 tysięcy zakłóceń lotów.
Można zmniejszyć ryzyko opóźnień i wynikających z nich problemów i oszczędzić sobie stresu, wybierając punktualnego przewoźnika - sugeruje Air Help.
Spośród 70 linii lotniczych uznanych przez AirHelp za najlepsze i sklasyfikowanych w rankingu AirHelp Score 2019, najpunktualniejsza jest indonezyjska Garuda, która realizuje na czas 91 procent rejsów (z różnicą do 15 minut względem czasu przewidzianego w rozkładzie). Kolejne miejsca na podium zajmują grecki Olympic Air z wynikiem 90 procent punktualnych lotów oraz ex aequo Qatar Airways, brazylijskie Azul Linhas Aéreas i Aeroflot - po 84 procent. W pierwszej dziesiątce znalazły się również Iberia - 82 procent, Singapore Airlines, Delta Air Lines i Aerolíneas Argentinas - po 80 procent oraz Qantas - 79 procent.
Wśród linii lotniczych operujących w Polsce najlepiej wypada LOT z wynikiem 69 procent punktualnych lotów. Na kolejnych miejscach plasują się EasyJet - 67 procent oraz Lufthansa i Ryanair - po 65 procent. Wizz Air realizuje na czas 63 procent lotów.
Na końcu zestawienia zalazły się z kolei Thomas Cook Airlines z wynikiem 56 procent, TAP Portugal i Air Malta - po 52 procent, Laudamotion - 51 procent i Kuwait Airways - 42 procent.