eSKY podbiło Brazylię

Należący do polskiej firmy internetowy serwis turystyczny eDestinos.com.br jest dzisiaj numerem jeden w kraju Amazonki

Publikacja: 16.01.2014 08:16

eSKY podbiło Brazylię

Foto: ROL

Polskie internetowe biuro podróży weszło na południowoamerykański rynek w grudniu 2011 r. Trzy miesiące później wyniki sprzedaży eSKY w Brazylii były wyższe niż nad Wisłą, gdzie firma działa od 2004 r. – To czwarty po Polsce kraj, w którym zdecydowaliśmy się otworzyć swój serwis – mówi Łukasz Habaj, prezes eSKY.pl. W 2008 r. firma weszła na rynek bułgarski, rok później do Rumunii.

W lipcu  2012 r. serwis tnooz.com, który zajmuje się badaniem Internetu, umieścił ją na pierwszym miejscu w brazylijskim rankingu internetowych serwisów turystycznych. Także w 2013 r. polska firma była na pozycji lidera z największą wartością sprzedaży wycieczek.

– Na pomysł, żeby zainwestować w Ameryce Południowej, wpadliśmy pod koniec 2009 r. – opowiada Łukasz Habaj. Start poprzedziły analizy i załatwianie formalności. Brazylia ma wielki potencjał dla serwisów działających w sieci. – Gdy wchodziliśmy na tamtejszy rynek, instytut badawczy Ibope podawał, że we wrześniu 2011 r. w tym kraju było 78 mln użytkowników Internetu. W tym samym czasie w Polsce z sieci korzystało 16,65 mln osób – dodaje Habaj.

W Brazylii prawie 98 proc. wycieczek sprzedawanych jest  za pośrednictwem stron internetowych. Dostęp do sieci jest niemal powszechny. Bez problemów można się bezpłatnie podłączyć choćby w parku w Sao Paulo, w większości budynków publicznych, centrów handlowych, nie mówiąc o wszystkich lotniskach. W latach 2009–2011 odsetek osób mających dostęp do sieci wzrósł z 27 do 48 proc.

Brazylia z 202 mln ludności ma potężny potencjał w turystyce. W 2013 r. aż 84,4 mln pasażerów skorzystało z lotów wewnętrznych, a 9,9 mln zagranicznych, wynika z danych Państwowej Agencji Lotów Cywilnych.

eSKY oferuje nad Amazonką bilety lotnicze i rezerwację hoteli. Jako jedyne na tym rynku oferuje bilety na europejskie lotnicze lowcosty. Brazylijczycy wydają na podróże coraz więcej: w tym roku według prognoz ma to być blisko 36 mld dol.

- eSKY udało się w Brazylii wejść w niszę i sprzedawać bilety europejskich linii niskokosztowych – mówi Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. – To przedsięwzięcie bardzo trudne technologicznie i wiem, że nie wszyscy przewoźnicy są chętni do takiej współpracy. Trzeba ich za to podziwiać – dodaje Piątek.

Nie było jednak łatwo. Łukasz Habaj przyznaje, że nie udało się proste przeniesienie modelu portalu polskiego na rynek brazylijski. – Zakres produktowy w Brazylii i w Polsce jest zupełnie inny. Musieliśmy nawiązać współpracę z lokalnymi przewoźnikami i włączyć ich do naszego systemu wyszukiwania – dodaje szef eSKY.pl.

Polskie internetowe biuro podróży weszło na południowoamerykański rynek w grudniu 2011 r. Trzy miesiące później wyniki sprzedaży eSKY w Brazylii były wyższe niż nad Wisłą, gdzie firma działa od 2004 r. – To czwarty po Polsce kraj, w którym zdecydowaliśmy się otworzyć swój serwis – mówi Łukasz Habaj, prezes eSKY.pl. W 2008 r. firma weszła na rynek bułgarski, rok później do Rumunii.

W lipcu  2012 r. serwis tnooz.com, który zajmuje się badaniem Internetu, umieścił ją na pierwszym miejscu w brazylijskim rankingu internetowych serwisów turystycznych. Także w 2013 r. polska firma była na pozycji lidera z największą wartością sprzedaży wycieczek.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay