— Program próbnych lotów przebiega bardzo dobrze — ogłosił szef programu Didier Evrard i dodał, że zbliża się teraz najważniejsza faza — podjęcia seryjnej produkcji. Nie zmieniły się też plany dostaw. Airbus zamierza przekazać pierwszy A350 w drugiej połowie 2014 roku.

Evrard poinformował, że Airbus ma nadzieję na otrzymanie w sierpniu certyfikacji wariantu A350-900, tak aby pierwszy egzemplarz trafił do pierwszego klienta, Qatar Airways, w październiku. Cztery z pięciu A350 znajdują się na etapie końcowego montażu, piąty trafi pod koniec października. Dwa z tych samolotów już latają w ramach testów.

Airbus zamierza rozbudować moce produkcyjne, bo w ciągu 4 lat od wejścia tego samolotu do eksploatacji chce produkować 10 maszyn miesięcznie. Na razie planuje zwiększenie tempa z jednego samolotu co miesiąc do trzech pod koniec 2014 r. Według Evrarda, w 2016 r. zapadnie decyzja, czy zwiększyć tempo ponad planowane 10 miesięcznie.

Do końca roku firma z Tuluzy planuje zakończyć prace projektowe nad największą wersją samolotu z tej rodziny — A350-1000 na 350 miejsc. Samolot wszedłby do eksploatacji w połowie 2017 r., trzy lata przed unowocześnioną wersją B777.

A350 ma konkurować z dreamlinerem i z większym B777. Wykonał pierwszy lot w czerwcu. Teraz Airbus testuje dwie maszyny, które wykonały już 75 lotów na ponad 370 godzin.