- W II kwartale 2012 roku, na rynek hotelowy w Polsce bardzo korzystny wpływ wywarła organizacja Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, w związku z tym, bezpośrednie porównania z wynikami roku poprzedniego nie są miarodajne. Znaczące wzrosty średniej ceny odnotowane na głównych rynkach w: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie były w 2012 roku źródłem dodatkowych zysków przewyższających 12 mln złotych. Tak wysoka baza roku poprzedniego jest powodem znaczącego spadku przychodów spółki do poziomu 309,3 mln złotych, tj. - o 10,3 proc. - w ujęciu porównawczym „like-for-like", w pierwszym półroczu 2013 roku - wyjaśnia Laurent Picheral, prezes Orbisu.
Realizacja strategii wzrostu liczby sprzedanych noclegów w pierwszym półroczu 2013 roku przyniosła zwiększenie frekwencji w ujęciu „like-for-like" o 3,9 punktów procentowych, do poziomu 55,9 proc. Korzystne zmiany odnotowano zwłaszcza w segmencie hoteli ekonomicznych, gdzie frekwencja wzrosła o +7,2 punktów procentowych (do 61,7 proc.), w porównaniu do wzrostu o 2,8 punktów procentowych (do 53,9 proc.) w hotelach wyższej i średniej kategorii. Spadek przychodu na jeden dostępny pokój w ujęciu rok do roku wynikał głównie z wyjątkowo wysokiego poziomu cen w 2012 roku, na który wpływ wywarły przede wszystkim Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.
W pierwszym półroczu 2013 roku Orbis przeprowadził transakcję sprzedaży firmy wynajmu samochodów, tzn. pozostałej części spółki Orbis Transport. Transakcja ta oznacza całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności w branżach innych niż hotelarska i jest ważnym element strategii Grupy Orbis, zakładającej koncentrację wyłącznie na hotelarstwie.
W pierwszych sześciu miesiącach roku spółka podpisała kolejne trzy umowy franczyzy na hotele: ibis Styles Wałbrzych (130 pokoi) oraz dwa nowe hotele ibis Styles Wrocław (130 pokoi) i ibis Styles Siedlce (100 pokoi), których otwarcie jest planowane odpowiednio na lata 2014 i 2015. Łącznie w I półroczu 2013 roku sieć hoteli należących do Grupy Orbis powiększyła się o 3 nowe obiekty.
W tym czasie zrealizowała nakłady inwestycyjne w wysokości 43,6 mln złotych, przede wszystkim na modernizacje hoteli oraz na zakończenie budowy hotelu Novotel w Łodzi, którego otwarcie nastąpiło w maju. Rozpoczęto także prace modernizacyjne we flagowych hotelach Grupy: Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Mercure Warszawa Centrum (dawniej Holiday Inn).