Skywest ma 327 samolotów, które wykonują dziennie 1800 lotów do 171 miast w Ameryce Północnej. Jego partnerami są United, Delta Airlines, US Airways, American i Alaska Airlines. Centrala mieści się w St.George w stanie Utah.

- To prawdziwie przełomowe zamówienie - podkreślia szef pionu samolotów cywilnych w  Sao Jose dos Campos Paulo Cesar de Souza e Silva, ogłaszając informację o jednym z największych kontraktów zarówno dla Skywest, jak i dla Embraera.

Pierwsze 40 maszyn, którymi SkyWest będzie transportować pasażerów dla United Airlines, trafiło bezpośrednio do portfela zamówień firmy brazylijskiej. Zamówienie na kolejnych 60 sztuk ma charakter warunkowy, zależy od zawarcia przyszłych umów tej linii z większymi partnerami. Skywest zastrzegł ponadto możliwość dokupienia jeszcze 100 samolotów, co daje łączną wartość zamówienia 8,3 mld dolarów w cenach katalogowych. Dostawy pierwszych maszyn zaczną się w drugiej połowie 2014 r.

Dzięki kontraktowi Embraer ma możliwość rozkręcenia produkcji maszyn cywilnych, którą zmniejszy wcześniej o połowę ze względu na spadek zamówień. Kontrakt ten pozwoli mu także wyprzedzić kanadyjskiego Bombardiera w wyścigu o zaspokojenie popytu dużych linii lotniczych z USA, które zainteresowały się samolotami zabierającymi do 76 pasażerów po wynegocjowaniu w ubiegłym roku nowych układów zbiorowych.

Embraer uzyskał w kwietniu bezpośrednie zamówienie od United Continental  na 70 samolotów regionalnych. To zagwarantowało mu spokojną produkcję na najbliższy rok, dając też szansę zwiększenia produkcji o 15 procent w  2014 r. do przybliżonej z 2012 r.