Reklama

Kolej odzyskuje klientów

Przez pierwsze 10 miesięcy roku na podróż koleją zdecydowało się 229,6 mln ludzi. To o 9,6 mln osób więcej niż w tym samym czasie zeszłego roku

Publikacja: 08.12.2012 10:26

Kolej odzyskuje klientów

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Październik był jak na razie najlepszym miesiącem tego roku - wówczas pasażerscy przewoźnicy kolejowi sprzedali 25,1 mln biletów - o 1 mln mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Drugim, pod względem liczby sprzedanych biletów miesiącem w tym roku był maj – wówczas z usług przewoźników skorzystało 24,1 mln osób – też o ok. mln więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.

Wciąż największym przewoźnikiem na polskim rynku są Przewozy Regionalne. Do spółki należy 37,2 proc. wszystkich sprzedanych od początku roku biletów. Tuż za nim znajdują się Koleje Mazowieckie, z udziałem w rynku na poziomie 21,4 proc. PKP Intercity jest czwartym polskim przewoźnikiem pasażerskim. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku spółka obsłużyła ok. 13 proc pasażerów.

Udział w rynku zarówno PKP Intercity jak i Przewozów Regionalnych spada po ok. 1 pkt procentowy. Zyskują za to przewoźnicy regionalni, czyli spółki powołane przez marszałków do realizacji przewozów kolejowych na terenie poszczególnych województw.

Najwięcej nowych pasażerów zyskały Koleje Śląskie, Koleje Dolnośląskie i Koleje Wielkopolskie.

Reklama
Reklama

Ta tendencja ma się utrzymywać w tym roku. Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi dzisiaj w nocy, Koleje Śląskie przejmują obsługę wszystkich połączeń kolejowych na trenie Śląska, w którego wycofują się Przewozy Regionalne. Kolejne trasy mają też zacząć obsługiwać Koleje Wielkopolskie - docelowo rynek przewozów na terenie województwa ma zostać podzielony pomiędzy obydwu przewoźników.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama