Październik był jak na razie najlepszym miesiącem tego roku - wówczas pasażerscy przewoźnicy kolejowi sprzedali 25,1 mln biletów - o 1 mln mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
Drugim, pod względem liczby sprzedanych biletów miesiącem w tym roku był maj – wówczas z usług przewoźników skorzystało 24,1 mln osób – też o ok. mln więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
Wciąż największym przewoźnikiem na polskim rynku są Przewozy Regionalne. Do spółki należy 37,2 proc. wszystkich sprzedanych od początku roku biletów. Tuż za nim znajdują się Koleje Mazowieckie, z udziałem w rynku na poziomie 21,4 proc. PKP Intercity jest czwartym polskim przewoźnikiem pasażerskim. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku spółka obsłużyła ok. 13 proc pasażerów.
Udział w rynku zarówno PKP Intercity jak i Przewozów Regionalnych spada po ok. 1 pkt procentowy. Zyskują za to przewoźnicy regionalni, czyli spółki powołane przez marszałków do realizacji przewozów kolejowych na terenie poszczególnych województw.
Najwięcej nowych pasażerów zyskały Koleje Śląskie, Koleje Dolnośląskie i Koleje Wielkopolskie.