Początkowo, w poniedziałek, akcja była ograniczona do Hongkongu, gdzie urząd ochrony interesów konsumenta wykrył nadmierną obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA, ang. PAH).
Ich zawartość przekraczała normę ustaloną w dobrowolnym systemie niemieckim dla wyrobów użytkowych z tworzyw sztucznych. Następnego dnia firma postanowiła objąć nią wszystkie sklepy, w których sprzedawano walizki Tokyo Chic pod marką America Tourister.
Operacja pozwoli wymienić boczne rączki z niebezpiecznym środkiem chemicznym. Akcja potrwa tydzień i będzie kosztować okolo 500 tys. dolarów. Obroty ze sprzedaży wyrobów Tokyo Chic stanowią 0,7 proc. łącznych obrotów firmy.
- Mimo przekonania, że walizki Tokyo Chic są całkowicie bezpieczne postanowiliśmy usunąć je z półek, by wymienić boczne rączki na inne, nowej generacji – oświadczyła prezes Samsonite na Azję-Pacyfik i Bliski Wschód Ramesh Tainwala. Dodała na konferencji prasowej, że akcja nie będzie mieć ekonomicznego wpływu na wyniki firmy.
- Dla nas liczy się przede wszystkim, by konsumenci mieli jak najlepsze doświadczenia z naszymi wyrobami. Chcemy, by korzystali z radością z walizek Samsonite i mieli absolutne zaufanie do ich funkcjonalności, estetyki i bezpieczeństwa - dodała.