Wiceprezes działu samolotów cywilnych BCA, Pan Shanahan powiedział na konferencji Barclays Capital na Florydzie, że dziś wszystkie B787 są produkowane ze stratą. Poproszony o oszacowanie możliwych oszczędności w produkcji kompozytowego samolotu stwierdził, że może to być ponad miliard dolarów.
Dodał, że nie ma cudownego jednorazowego środka upraszczającego proces produkcji. Musi dojść do tego poprzez współpracę ze wszystkimi partnerami zaangażowanymi w łańcuch dostaw.
Nawiązał ponadto do niepokojów o rozwarstawianie się elementów kadłuba w niektórych B787, do czego doszło na skutek niewłaściwego wypełniania specjalnymi klinami szczelin między elementami kadłuba. Boeing ujawnił to na początku lutego.
- Kwestia uszczelnienia nie dotyczy całej floty i nie jest czymś, co wymagałoby przeprojektowania – wyjaśnił. W środę Boeing zapowiedział sprawdzenie 55 wyprodukowanych Dreamlinerów, w których mógłby pojawić się ten problem. Shanahan ocenia, że rozwiązanie problemu zajmie koncernowi 10 - 14 dni.
Wiceprezes BCA wyjaśnił, że nie ma nic niezwykłego w tym, że pojawiają się różne kłopoty przy produkcji nowego samolotu, jednak na B787 zwraca się większą uwagę niż na inne modele.