Reklama
Rozwiń

Niemieccy agenci sprzedają więcej rejsów

Rejsy wycieczkowe zyskały uznanie niemieckich turystów. Co ważne dla agentów, ten rodzaj oferty klienci kupują najczęściej w biurach stacjonarnych

Publikacja: 13.03.2019 05:42

Niemieccy agenci sprzedają więcej rejsów

Foto: Bloomberg

Rejsy morskie i rzeczne to istotna część zorganizowanej oferty wyjazdowej, przekonuje prezes DRV (odpowiednik naszej PIT) Norbert Fiebig. Od 1995 roku liczba pasażerów statków wycieczkowych powiększyła się niemal dziesięciokrotnie, a trend wzrostowy nadal się utrzymuje.

Ten rodzaj podróży jest obecnie jednym z motorów niemieckiej branży, której obroty w zeszłym roku wzrosły o 5 procent do prawie 68 miliardów euro. Wydatki na podróże zorganizowane, w tym rejsy, były o 7 procent wyższe rok do roku (36,1 miliarda euro).

Czytaj też: "Rejsy wycieczkowe będą popularniejsze".

Z wyliczeń Międzynarodowego Stowarzyszenia Linii Wycieczkowych (Cruise Lines International Association - CLIA) wynika, że w 2018 roku wakacje na statku spędziło 2,26 miliona Niemców, czyli o 3,5 procent więcej rok do roku.

W tym roku ma być jeszcze lepiej dzięki włączeniu do floty organizatorów kolejnych jednostek. W zeszłym roku na morza i oceany wypłynęło 18 nowych statków z ponad 34 tysiącami łóżek, w tym roku przybędzie kolejnych 25 z 43 tysiącami miejsc.

Wakacje na morzu to istotny element oferty agentów, a ponieważ propozycji jest coraz więcej, klienci potrzebują profesjonalnej porady. Prezes Fiebig informuje, że 13 procent skumulowanych obrotów sieci stacjonarnej przypada na ten rodzaj wyjazdów i dodaje, że w następnych latach segment ten będzie dalej rósł ponadproporcjonalnie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku