Galerie handlowe z pasem startowym

Lotniska i dworce kolejowe coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. Wpływy z najmu powierzchni handlowej i reklamowej to już nawet ponad połowa ich przychodów

Publikacja: 21.01.2019 09:23

Anna Midera

Anna Midera

Foto: Newseria Biznes

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni komercyjnej to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, reklam czy stref wolnocłowych to nawet 40-60 procent całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców.

- Polskie dworce mają już duże doświadczenie w komercjalizacji i wykorzystywaniu swojej przestrzeni tak, aby na tym zarobić. Dla portów lotniczych to duży ułamek biznesu, zarabiają na działalności pozalotniczej średnio 50-60 procent swoich przychodów. W zależności od lotniska i tego, jak wykorzystywana jest przestrzeń, przychody te są nawet większe - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes prezes Łódzkiego Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta Anna Midera.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek