Organizacje zajmujące się zarządzaniem kierunkami turystycznymi (destination management organization – DMO) typu regionalne i lokalne organizacje turystyczne nie powinny rezygnować z danych, które można pozyskać ze sprzedaży internetowej. Taką tezę głosi przewodniczący Grupy Turystyka i Podróże w Zrzeszeniu Niemieckie Startupy Bastian Kneissl, cytowany przez portal TN-Deutschland. To, że obecnie znacząca część rezerwacji usług turystycznych w odwiedzanych miejscach odbywa się bez udziału DMO, to spory problem. - Organizacje turystyczne coraz częściej tracą możliwość zdobycia danych na temat swoich klientów – mówi Kneissl. Zamiast ciągle rozmawiać z własnymi gośćmi przez pośredników typu Facebook, powinny zadbać o pozyskiwanie wartościowych danych i znów zacząć się samodzielnie kontaktować z odwiedzającymi. Źródłem informacji o nich i ich potrzebach mogą być systemy rezerwacyjne i dane uzyskane dzięki kartom turystycznym.