Instytut Trendence, specjalizujący się w analizowaniu rynku pracy i doradzaniu firmom w zarządzaniu kadrami, zapytał 14 tysięcy studentów kierunków ekonomicznych ze 107 niemieckich szkół wyższych o wymarzonych pracodawców. Z analizy odpowiedzi wynika, że firmy turystyczne lub związane w pewnym zakresie z turystyką tracą zainteresowanie potencjalnych pracowników. Co prawda w pierwszej setce najlepszych miejsc do rozwijania kariery zawodowej znaleźli się zarówno touroperatorzy jak i linie lotnicze, ale ich wyniki w rankingu były mniejsze niż w 2017 roku.
Najwyżej uplasowała się Grupa Lufthansa (miejsce siódme, w 2017 roku miejsce szóste), która otrzymała 7,5 procent głosów. Kolejna firma turystyczna w tym zestawieniu do Aida Cruises z pozycją 34 (2,3 procent głosów). W ubiegłorocznym raporcie ten organizator rejsów wycieczkowych znalazł się na miejscu 29.
Deutsche Bahn, czyli niemieckie koleje, utrzymała tę samą pozycję - 38. Kilka oczek w dół z 35 na 44 miejsce spadł natomiast koncern turystyczny TUI. Firma zarządzająca lotniskami, Fraport, dostała 1,8 procent głosów, co plasuje ją na pozycji 45 (w 2017 roku miejsce 38). Na 68 miejscu znalazł się Thomas Cook, który rok wcześniej był siedem miejsc wyżej. Na 98 pozycję spadła sieć wypożyczalni samochodów Sixt, która w poprzednim badaniu zajmowała miejsce 90.
Młodzi Niemcy najchętniej chcieliby pracować w koncernach motoryzacyjnych: BMW (miejsce 1, 11,9 procent głosów), Mercedesie (11,8 procent głosów), Audi (9,2 procent głosów), lub Porsche (8 procent głosów, ex equo z Adidasem).