Niemieccy agenci na plusie

Niemieccy agenci turystyczni sprzedali w 2017 roku o 4,6 procent więcej wyjazdów niż rok wcześniej. Tracą jednak udział w rynku na rzecz biur internetowych i stron samych touroperatorów

Publikacja: 18.06.2018 09:12

Niemieccy agenci na plusie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak wynika z wynika z analizy magazynu „FVW" niemieccy agenci stacjonarni sprzedali w zeszłym roku usługi turystyczne za 26,4 miliarda euro, w tym wycieczek za 14,8 miliarda (5 procent więcej), biletów lotniczych za 8,4 miliarda (wzrost o 4,1 procent), a biletów kolejowych za 0,6 miliarda euro. Pozostałe przychody wzrosły do ponad 2,5 miliarda euro i były o 5,3 procent większe niż rok wcześniej. Jednocześnie zmniejszyła się o 306 liczba biur agencyjnych. Zostało ich 11,1 tysiąca. Badacze zwracają uwagę na dwa trendy. Po pierwsze rynek touroperatorów rósł w zeszłym roku dynamiczniej niż sprzedaż agencyjna. Tu wartość sprzedaży wyniosła 33,7 miliarda euro, czyli o 8 procent więcej rok do roku. Po drugie przychody internetowych agencji turystycznych i te pochodzące z rezerwacji na stronach organizatorów były większe o 14 procent niż rok wcześniej. Oznacza to, że klasyczne biura tracą udział w rynku.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku