Reklama
Rozwiń

Niemieccy agenci na plusie

Niemieccy agenci turystyczni sprzedali w 2017 roku o 4,6 procent więcej wyjazdów niż rok wcześniej. Tracą jednak udział w rynku na rzecz biur internetowych i stron samych touroperatorów

Publikacja: 18.06.2018 09:12

Niemieccy agenci na plusie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak wynika z wynika z analizy magazynu „FVW" niemieccy agenci stacjonarni sprzedali w zeszłym roku usługi turystyczne za 26,4 miliarda euro, w tym wycieczek za 14,8 miliarda (5 procent więcej), biletów lotniczych za 8,4 miliarda (wzrost o 4,1 procent), a biletów kolejowych za 0,6 miliarda euro. Pozostałe przychody wzrosły do ponad 2,5 miliarda euro i były o 5,3 procent większe niż rok wcześniej. Jednocześnie zmniejszyła się o 306 liczba biur agencyjnych. Zostało ich 11,1 tysiąca. Badacze zwracają uwagę na dwa trendy. Po pierwsze rynek touroperatorów rósł w zeszłym roku dynamiczniej niż sprzedaż agencyjna. Tu wartość sprzedaży wyniosła 33,7 miliarda euro, czyli o 8 procent więcej rok do roku. Po drugie przychody internetowych agencji turystycznych i te pochodzące z rezerwacji na stronach organizatorów były większe o 14 procent niż rok wcześniej. Oznacza to, że klasyczne biura tracą udział w rynku.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay