Minister Calenda w rozmowie z dziennikarzami "La Repubblica" stwierdził, że z trzech wstępnych ofert na włoską linię: Lufthansy, easyJeta i Wizz Aira, zainteresowanego tylko krótkimi lotami, oferta niemiecka "jest obiektywnie najbardziej obiecująca przede wszystkim pod względem szlaków i personelu".

- Zamierzam zasugerować rządowi podjęcie negocjacji z potencjalnymi nabywcami, poprawić później ich propozycje i szybko zakończyć rozmowy. Linia była dobrze zarządzana (przez trzech administratorów mianowanych przez rząd - red.), ale jej stan nadal jest kruchy - stwierdził minister.

Jego zdaniem możliwe jest wypracowanie rozwiązania, które nie biedzie już obciążać budżetu. "Potrzeba jednak powołania nowego rządu, bo inaczej inwestorzy nie kupią Alitalii" - dodał Calenda

16 kwietnia minister pracy rozpoczął z zarządcami i związkami zawodowymi Alitalii rozmowy o przedłużeniu systemu rządowych zasiłków dla pracowników przewoźnika. Oficjalnie wygasa on 30 kwietnia.