- W sprawnej organizacji podróży klienci kolei mogą pomóc sobie sami. Chodzi między innymi o formę zakupu biletu. Zamiast stać w kolejce do kas lub biletomatów, można to zrobić przez internet - przypomina Marta Ziemska ze spółki PKP Intercity. - Zachęcamy, by swoją podróż wcześniej planować i bez zbędnego stresu zaopatrzyć się w bilet. W internecie można też śledzić frekwencję w wagonach czy ogólne zainteresowanie kursem. Podróżni będą mogli liczyć także na wsparcie mobilnych informatorów na dworcach - dodaje.

- Nie tylko pociągi, ale także infrastruktura kolejowa jest już gotowa do obsługi większej liczby połączeń - zapewnia zaś Karol Jakubowski z zespołu prasowego PLK. - W stałej gotowości znajduje się około 170 zespołów do usuwania usterek. Do tego są również specjalne zespoły ratownictwa kolejowego - jest ich 20 - opisuje.

Porządku na dworcach i w pociągach strzec będzie około 400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei.