– Za nami wyjątkowo trudne, choć udane dwa lata. Realizujemy pierwszy w historii spółki skuteczny plan restrukturyzacji. Przed nami kolejny rok ciężkiej pracy – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Przewozów Regionalnych.
Przewoźnik przypomina, że w roku 2016 odnotował pierwszy w historii spółki zysk przekraczający 51 milionów złotych. – Już teraz mogę zapowiedzieć, że rok 2017 był równie udany. I jest to nasz wspólny sukces: naszych udziałowców – głównie ARP, pracowników, a przede wszystkim pasażerów, którzy przekonują się do zachodzących w spółce dobrych zmian – dodaje Zgorzelski.
Przewoźnika zapowiada, że także w tym roku skupi się na wymianie i modernizacji taboru. W 2017 roku na tory wyjechały pierwsze nowe pociągi, m.in. pięć linków wyprodukowanych przez Pesę Bydgoszcz. Polregio zmodernizowało też kilkadziesiąt sztuk EN57, które jeżdżą m.in. po torach w województwie wielkopolskim i świętokrzyskim. Podczas zeszłorocznych targów TRAKO przewoźnik przedstawił strategię taborową, która zakłada pozyskanie 230 elektrycznych zespołów trakcyjnych i co najmniej 30 pojazdów hybrydowych.
Jak podaje Polregio, wzrost liczby pasażerów to także efekt rozwijania nowych kanałów sprzedaży. W październiku 2017 roku nawiązał współpracę z Kolporterem. Dzięki temu sieć sprzedaży poszerzyła się o prawie 800 saloników prasowych. Od grudnia 2017 roku w wybranych (ok. 200) punktach nabyć można także bilety okresowe: tygodniowe, miesięczne i kwartalne. Na początku tego roku przewoźnik podpisał umowę na dostawę nowych terminali mobilnych. Oznacza to, że już niedługo pasażerowie za bilet kupowany u obsługi pociągu będą mogli zapłacić kartą.
Także w zeszłym roku Polregio podpisało kolejne umowy na wspólne honorowanie biletów z komunikacją miejską (m.in. w Łodzi, Wrocławiu, Opolu oraz Rzeszowie), innymi przewoźnikami kolejowymi (np. Pakiet Podróżnika) i autobusowymi (PKS).