Obok naszego kraju znalazły się: Australia, Austria, Hongkong, Japonia, Maroko, Nowa Zelandia, Seszele, Tunezja i Turcja.
Lista jest ustalana w oparciu o arkusze oceny i opinie największych chińskich organizatorów podróży i agencji turystycznych. Miernikiem nie są liczby wysłanych turystów, lecz zainteresowanie klientów danym kierunkiem i wzrost sprzedaży ofert do tego miejsca. Organizatorem konkursu jest wydawnictwo National Tourism Media, wydawca miesięcznika "National Tourism" - najważniejszego magazynu dla chińskiej branży turystycznej.
Nagrodę dla Polski odebrał dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie Jan Wawrzyniak.
– To znakomita wiadomość dla polskiej turystyki i docenienie pracy Polskiej Organizacji Turystycznej w promocji naszego kraju na rynkach azjatyckich – mówi cytowany w komunikacie prasowym prezes POT Robert Andrzejczyk. - Jestem przekonany, że to wyróżnienie i nasze działania przełożą się na jeszcze większe zainteresowanie Polską wśród turystów z Chin oraz innych krajów azjatyckich.
W ocenie chińskich biur podróży Polska stała się w ciągu ostatnich dwóch lat bardzo popularnym celem wyjazdów turystycznych. Organizatorzy współpracujący z POT potwierdzają gwałtowny wzrost zainteresowania i sprzedaży programów „polskich" - zarówno podróży odbywających się do dwóch, trzech krajów (np. Węgry, Czechy i Polska), jak i podróży monotematycznych, czyli odbywanych wyłącznie do Polski. Są to z reguły podróże objazdowe do polskich miast trwające od 9 do 12 dni.