Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży ABTA opublikowało nowe badanie wakacyjnych zwyczajów mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług agenta turystycznego skorzystało 38 procent podróżnych. Głównymi powodami, dla których klienci kupili wycieczkę w biurze podróży zamiast zarezerwować ją samodzielnie, były łatwy proces rezerwacji, większe zaufanie do oferty i oszczędność czasu.
Najczęściej z usług agentów korzystają osoby zamożne i rodziny z dziećmi. Mowa o 50 procentach podróżnych należących do wyższej klasy średniej, 47 procentach klientów z dziećmi poniżej 5 roku życia i 44 procentach ze starszymi pociechami (powyżej 5 lat). 48 procent badanych potwierdziło, że kupowanie wycieczek w biurze pozwala im zaoszczędzić czas. Dotyczy to głównie osób pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (63 procent odpowiedzi) i młodszych, w wieku 25-34 lat (56 procent). Ten sam powód kupowania wyjazdu u agenta wymieniają osoby dobrze sytuowane (64 procent z grupy wyższa klasa średnia).