Brytyjczycy ufają agentom turystycznym

Ułatwiony proces rezerwacji, większa pewność, że wyjazd się odbędzie, i oszczędność czasu - to główne powody, dla których brytyjscy podróżni chcą korzystać z usług agentów turystycznych

Aktualizacja: 13.10.2017 08:52 Publikacja: 13.10.2017 08:24

Brytyjczycy ufają agentom turystycznym

Foto: Bloomberg

Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży ABTA opublikowało nowe badanie wakacyjnych zwyczajów mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług agenta turystycznego skorzystało 38 procent podróżnych. Głównymi powodami, dla których klienci kupili wycieczkę w biurze podróży zamiast zarezerwować ją samodzielnie, były łatwy proces rezerwacji, większe zaufanie do oferty i oszczędność czasu.

Najczęściej z usług agentów korzystają osoby zamożne i rodziny z dziećmi. Mowa o 50 procentach podróżnych należących do wyższej klasy średniej, 47 procentach klientów z dziećmi poniżej 5 roku życia i 44 procentach ze starszymi pociechami (powyżej 5 lat). 48 procent badanych potwierdziło, że kupowanie wycieczek w biurze pozwala im zaoszczędzić czas. Dotyczy to głównie osób pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (63 procent odpowiedzi) i młodszych, w wieku 25-34 lat (56 procent). Ten sam powód kupowania wyjazdu u agenta wymieniają osoby dobrze sytuowane (64 procent z grupy wyższa klasa średnia).

6 na 10 badanych ceni przede wszystkim to, że dzięki biurom podróży proces rezerwacji wakacji jest łatwiejszy. Znaczenie tego argumentu rośnie wraz z wiekiem podróżnych (75 procent odpowiedzi w grupie podróżnych powyżej 65 lat).

Młodzi turyści przyznają, że do biur podróży przyciąga ich zaufanie do agentów. 62 procent klientów w wieku 18-24 lat czuje się pewniej, kiedy rezerwuje podróż u profesjonalisty. To samo dotyczy 64 procent ankietowanych z wyższej klasy średniej.

Jak podaje ABTA, w ostatnich 12 miesiącach popularność wycieczek zorganizowanych utrzymała się na podobnym poziomie jak rok wcześniej (52 procent wobec 53 procent pakietowanych samodzielnie). Powodem, dla którego Brytyjczycy wybierają zorganizowaną formę wypoczynku, jest przekonanie, że „o wszystko już zadbano" (trzy czwarte odpowiedzi). Odsetek ten rośnie do 80 procent w przypadku rodzin z dziećmi.

– Wakacje to czas odpoczynku i ucieczka od codzienności. Nasze badanie pokazuje, że klienci oczekują, że także proces rezerwacji będzie przebiegał bezstresowo. Doceniają więc pomoc agentów turystycznych, którzy im to zapewniają – mówi Mark Tanzer, prezes ABTA. – Rodziny i osoby bogatsze szczególnie doceniają doświadczenie profesjonalistów. Klienci nadal chętnie korzystają z wygody, jaką dają zorganizowane imprezy turystyczne, które w grupie wyjazdów zagranicznych są najpopularniejszą formą wypoczynku wśród podróżujących z dziećmi – dodaje.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 2 tysięcy osób i jest reprezentatywne dla populacji Wielkiej Brytanii. Pytano w nim o zwyczaje dotyczące kupowania wakacji w okresie ostatnich 12 miesięcy, do sierpnia 2017 roku.

Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży ABTA opublikowało nowe badanie wakacyjnych zwyczajów mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług agenta turystycznego skorzystało 38 procent podróżnych. Głównymi powodami, dla których klienci kupili wycieczkę w biurze podróży zamiast zarezerwować ją samodzielnie, były łatwy proces rezerwacji, większe zaufanie do oferty i oszczędność czasu.

Najczęściej z usług agentów korzystają osoby zamożne i rodziny z dziećmi. Mowa o 50 procentach podróżnych należących do wyższej klasy średniej, 47 procentach klientów z dziećmi poniżej 5 roku życia i 44 procentach ze starszymi pociechami (powyżej 5 lat). 48 procent badanych potwierdziło, że kupowanie wycieczek w biurze pozwala im zaoszczędzić czas. Dotyczy to głównie osób pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (63 procent odpowiedzi) i młodszych, w wieku 25-34 lat (56 procent). Ten sam powód kupowania wyjazdu u agenta wymieniają osoby dobrze sytuowane (64 procent z grupy wyższa klasa średnia).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej