W biurach podróży: Mniejsza sprzedaż, większe ceny

O 11,6 procent spadła w stosunku do sytuacji sprzed roku sprzedaż wycieczek lotniczych w biurach podróży w ostatnim tygodniu. To największy spadek w tym roku. Ale jest wyjaśnienie – długi tydzień spowodowany Bożym Ciałem

Publikacja: 21.06.2017 08:08

W biurach podróży: Mniejsza sprzedaż, większe ceny

Foto: ROL

Jak podaje Polski Związek Organizatorów Turystycznych w raporcie obejmującym 24 tydzień tego roku (12-18 czerwca)*, liczba sprzedanych w tym czasie wyjazdów w biurach podróży była mniejsza niż przed rokiem o 2,9 procent. Przy czym spadek sprzedaży wycieczek samolotowych wyniósł 11,6 procent, a autobusowych – 20,6 procent. Wzrosła jedynie, i to solidnie, bo o 212,4 procent sprzedaż samych noclegów (imprezy z dojazdem własnym).

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"