Linie lotnicze powinny mieć gwarancje na wypadek bankructw

Niemieccy przedsiębiorcy turystyczni domagają się wprowadzenia w przepisach zabezpieczeń dla wpłat klientów za kupione bilety lotnicze

Publikacja: 16.06.2017 06:43

Linie lotnicze powinny mieć gwarancje na wypadek bankructw

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemiecka organizacja branżowa ASR (Allianz Selbständiger Reiseunternehmen, Stowarzyszenie Niezależnych Przedsiębiorców Turystycznych) przypomniała przy okazji zamieszania wokół finansów Air Berlin o konieczności wprowadzenia zabezpieczeń finansowych dla klientów linii lotniczych. Powinny one gwarantować zwrot pieniędzy klientom za bilety w razie bankructwa przewoźnika.

Klienci linii lotniczych często kupują bilety nawet z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, w dodatku muszą od razu zapłacić pełną stawkę. ASR przypomina, że touroperatorzy muszą mieć gwarancje lub inne zabezpieczenia na poczet ewentualnych odszkodowań dla klientów. A kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy implementujące dyrektywę unijną, takie zabezpieczenia będą musieli mieć też niektórzy agenci turystyczni.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"