Reklama

Linie lotnicze powinny mieć gwarancje na wypadek bankructw

Niemieccy przedsiębiorcy turystyczni domagają się wprowadzenia w przepisach zabezpieczeń dla wpłat klientów za kupione bilety lotnicze

Publikacja: 16.06.2017 06:43

Linie lotnicze powinny mieć gwarancje na wypadek bankructw

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemiecka organizacja branżowa ASR (Allianz Selbständiger Reiseunternehmen, Stowarzyszenie Niezależnych Przedsiębiorców Turystycznych) przypomniała przy okazji zamieszania wokół finansów Air Berlin o konieczności wprowadzenia zabezpieczeń finansowych dla klientów linii lotniczych. Powinny one gwarantować zwrot pieniędzy klientom za bilety w razie bankructwa przewoźnika.

Klienci linii lotniczych często kupują bilety nawet z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, w dodatku muszą od razu zapłacić pełną stawkę. ASR przypomina, że touroperatorzy muszą mieć gwarancje lub inne zabezpieczenia na poczet ewentualnych odszkodowań dla klientów. A kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy implementujące dyrektywę unijną, takie zabezpieczenia będą musieli mieć też niektórzy agenci turystyczni.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama