Włochy chcą zróżnicować ofertę dla turystów

Ponad 60 milionów gości przyjechało w 2016 roku na wycieczkę do Włoch. Tamtejszy resort turystyki liczy, że mocniejsze zróżnicowanie oferty dla turystów w przyszłych latach poprawi te statystyki

Publikacja: 13.01.2017 10:02

Werona

Werona

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak podał minister kultury i turystyki Dario Franceschini, podczas prezentacji strategii rozwoju turystyki przed radą ministrów, przyjazdy zagraniczne w 2016 roku wzrosły o 4,3 procent rok do roku, do ponad 60 milionów gości. Przychody z branży wyniosły 171 miliardów euro, co stanowi 11,8 procent PKB, a w sektorze pracuje 12,8 procent wszystkich zatrudnionych we Włoszech. Zdaniem Pranceschiniego, aby rozwinąć jeszcze bardziej ten segment, potrzeba większego zróżnicowania oferty i intensyfikacji działań marketingowych.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"