Jak informuje portal Travel Talk, w listopadzie niemieckie biura agencyjne zanotowały pierwszy od kilku miesięcy wzrost przychodów (rok do roku). Instytut badawczy GfK mówi o m.in. o 8-procentowym wzroście obrotów, 10-procentowym wzroście sprzedaży ofert zimowych i 6-procentowym wzroście sprzedaży ofert na lato 2017 roku. Z analizy firmy księgowej ta.ts wynika natomiast, że liczba nowych umów podpisanych z klientami na wyjazdy z terminem realizacji do października 2017 roku jest o 7,4 procent wyższa niż rok wcześniej.

Dane te pokazują, że Niemcy chętniej niż w 2015 roku kupują wakacje u agentów. Trzeba jednak pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku liczba rezerwacji spadła o 10 procent (rok do roku) z powodu zamachów w Paryżu i Kairze. Bilans sprzedaży sezonu zimowego osiągnięty do końca listopada 2016 roku jest w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2 punkty procentowe lepszy i wynosi -6 procent wobec stanu notowanego rok wcześniej.

60 procent obrotu uzyskanego w listopadzie pochodzi z ofert na przyszłoroczny sezon letni. Zwiększone zainteresowanie zanotowano zwłaszcza dla wyjazdów w czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu. Wzrost skumulowanej sprzedaży sięgnął (porównując rok do roku) 8,8 procent.