Inwestycja ma powstać w ciągu dwóch lat. Jej koszt to prawie 44 miliony złotych.
Największym wyzwaniem dla drogowców będzie budowa tunelu pod zakopianką i torami kolejowymi. Powstaną także dwa nowe mosty na rzekach Poroniec i Biały Dunajec, rondo dwupasmowe, zatoki, ścieżki rowerowe i chodniki dla pieszych.
- Dzięki inwestycji znacznie poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu w tym miejscu. Zostanie rozwiązany problem skrętu na Bukowinę Tatrzańską, który nie będzie już blokował głównego ruchu na zakopiance. Na pewno w tym miejscu nie będzie już takich korków, jak dotychczas – opisuje dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński.
Prace przygotowawcze w Poroninie już trwają. Zostały wyburzone trzy domy w miejscu nowego skrzyżowania. Wycięto też drzewa.
W czasie przebudowy drogi kierowców podróżujących w Tatry będą czekały utrudnienia. Powstaną m.in. tymczasowe przeprawy na rzekach Poroniec i Biały Dunajec. Samochody zmierzające w kierunku przejścia granicznego w Łysej Polanie będą już w Nowym Targu kierowane na odpowiednie drogi. Największe utrudnienia czekają kierowców w drugiej połowie przyszłego roku, kiedy ruch będzie przekierowywany na nowe jezdnie. Utrudnienia w ruchu będą również w innych częściach zakopianki, ponieważ trwa budowa dwupasmowej drogi na odcinku Lubień - Nowy Targ.