Firma zarejestrowana w San Francisco nie naruszyła prawa, ale stosuje tzw. optymalizację podatkową, rejestrując swe wyniki finansowe w filiach w Irlandii i Anglii, gdzie podatki od firm są niższe niż we Francji. W bilansie dotyczącym Francji wykazała za rok 2015 obroty 4,96 mln euro i zysk 97 205.
„Airbnb dostosowuje się do przepisów fiskalnych krajów, w których prowadzi działalność" — stwierdza krótki komunikat skierowany do agencji Reutera i wyjaśnia, że „biuro we Francji świadczy usługi marketingowe i płaci wszystkie należne podatki". Firma podkreśla, że sumy przekazywane osobom prywatnym, wynajmującym swoje mieszkania za pośrednictwem Airbnb podlegają opodatkowaniu, które ona pobiera i odprowadza podatek pobytowy z około 20 miast we Francji.
Resort finansów nie chciał skomentować tych informacji, ale oświadczył, że „kiedy firmy prowadzą działalność we Francji i starają się uniknąć płacenia podatków, my je prostujemy".
Suma wynikająca z kolejnych korekt po kontrolach przeprowadzonych w dużych firmach wzrosła w ten sposób z 4,2 mld euro w 2014 r. do 5,8 mld w 2015 r. Władze francuskie interesują się bardziej praktykami fiskalnymi amerykańskich firm ponadnarodowych, jak Alphabet, firma matka Google'a, siecią McDonald's czy Priceline Group, firmą matką portalu rezerwacji hotelowych Booking.com.