Satelita usprawni obsługiwanie podróżnych przed wylotem i tych, którzy się przesiadają. Nie jest połączony z systemem transportu naziemnego, rejestracja (check-in), odprawa bagaży i kontrola celna i bezpieczeństwa nadal będą odbywać się w Terminalu 2 z 2003 roku. Podróżni będą następnie przejeżdżać bezzałogową kolejką podziemną w ciągu 60 sekund 400 metrów do nowego budynku o łącznej powierzchni 125 tys. mkw. (18 tys. mkw. poczekalni, w tym 4,1 tys. mkw. pięciu poczekalni biznesowych, lounges).
Na jednym poziomie będą odprawiani podróżni strefy Schengen, a na drugim z całego świata, za pośrednictwem 22 stanowisk tranzytowych, 44 punktów kontroli paszportów i 20 kontroli bezpieczeństwa.
Satelita będzie mieć dodatkowe 27 tzw. bramek z rękawami pozwalającymi wejść do samolotów i wyjść z nich. Na powierzchni 7 tys. mkw. znajdują się trzy strefy bezcłowe z 15 sklepami, które wystrojem przypominają monachijski targ pod gołym niebem Viktualienmarkt. Podróżni mogą zjeść coś w siedmiu restauracjach i kawiarniach, skorzystać z włoskiego mini terminala z cafeterią Spazio Italia, posiedzieć w przeszklonym Boobles Bar z widokiem na lotnisko i góry.
Dla podróżnych, którzy czekają na przesiadkę przewidziano strefy ciszy, z uchylnymi fotelami, miejsca zabaw dla dzieci, miejsca w toaletach do przewijania niemowląt, 4 prysznice. Mogą oni też wynająć kabinę do spania (10 euro za noc, 15 za dzień). Podobnie jak w Terminalu 2, prasa, kawa, herbata i inne napoje bezalkoholowe są bezpłatne. W całym budynku istnieje bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi, w poczekalniach są gniazdka do USB i zasilania.
Konstrukcja satelity mocno przeszklona z białymi ścianami zapewnia dużo naturalnego światła. Przy budowie zastosowano nowe normy ochrony środowiska i sprawności energetycznej. Specjalne fasady, 4,5-metrowe strefy dzielące wnętrze od świata zewnętrznego pozwoliły zmniejszyć o 40 proc. emisję dwutlenku węgla w porównaniu z innymi budynkami lotniska, a nowego rodzaju szyby nie przepuszczają ciepła słonecznego. W systemie oświetlenia zastosowano lampy LED o zmiennym natężeniu, użyto nowego systemu kontroli wentylacji.