Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak liczy, że Polsce uda się przekroczyć barierę miliona zwiedzających. Pomóc w tym ma zakrojona na szeroką skalę promocja polskiego sektora rolno-spożywczego. Zaprezentowane zostaną eksportowe produkty pochodzące od producentów owoców, warzyw, wyrobów wędliniarskich i nabiału oraz ziół i herbat.

Hubert Królikowski z resortu gospodarki przypomina jednak, że we Włoszech promowana jest nie tylko żywność. Podczas Dnia Polski odbędą się także występy kuglarzy i wojskowa parada. Pojawią się też polscy artyści, którzy na scenie przed budynkiem przez cały dzień prezentować będą program muzyczny.

Zwieńczeniem oficjalnych obchodów Dnia Polski będzie koncert galowy Orkiestry Warszawskiej Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jacka Kaspszyka i pianisty Andrzeja Wiercińskiego na jednej z najsłynniejszych mediolańskich scen muzycznych - Auditorium di Milano.

Polski pawilon na Expo promuje się też w internecie. Informacje o Polsce trafiają za pośrednictwem portali społecznościowych do 100 milionów osób.