Hotele nadrabiają technologiczne zaległości

Aplikacje, umożliwiające klientom wybór i rezerwację pokoju, zameldowanie czy zamawianie usług hotelowych, mają pomóc hotelom konkurować z serwisami typu Airbnb

Aktualizacja: 08.09.2015 23:22 Publikacja: 08.09.2015 09:07

Hotele nadrabiają technologiczne zaległości

Foto: Pixabay

W systemach rezerwacji hoteli w Polsce wciąż nie ma możliwości zameldowania się online czy wyboru konkretnego pokoju. Ponieważ tego typu usługi są już dziś powszechne w innych obszarach, branża hotelowa chce nadrabiać zaległości.

– Wprowadziliśmy produkt iLumio, który umożliwia hotelom uruchomienie technologii, dzięki której klient za pomocą smartfona jest w stanie meldować się w hotelu, rezerwować pokój, zamawiać różne usługi hotelowe, a następnie za nie zapłacić – opisuje Rafał Styczeń, prezes zarządu Wind Mobile.

Jak podkreśla, hotele coraz częściej dostrzegają potrzebę wprowadzenia tego typu rozwiązań. Chcą w ten sposób odpowiedzieć na ofertę zaawansowanych technologicznie firm, które łączą właścicieli mieszkań z osobami szukającymi noclegu na krótkoterminowy wynajem.

– W ostatnim czasie szybko rosną takie firmy jak Airbnb (spółka z kapitałem ponad 20 mld dolarów). Wygrywają one z branżą hotelową dzięki stosowaniu technologii mobilnych. Przez ostatnich parę lat branża nie inwestowała w rozwój nowoczesnych technologii, musi więc teraz odpowiadać na te wyzwania – wyjaśnia Styczeń.

W pierwszym półroczu przychody Wind Mobile przekraczały 7,6 mln złotych i były o 1,7 mln wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto spółki przekraczał w tym czasie 1,3 mln złotych i był na nieco wyższym poziomie niż w zeszłym roku. Spółka od czterech lat notowana jest na NewConnect, a debiut na głównym parkiecie warszawskiej giełdy wiąże z planami zagranicznej ekspansji.

– Eksport jest dla nas strategicznym kierunkiem rozwoju – tłumaczy prezes zarządu Wind Mobile. – Rynek polski jest stosunkowo mały. Otwarcie każdego innego rynku, np. niemieckiego czy Bliskiego Wschodu, spowoduje nam zwielokrotnienie przychodów. Naszym celem jest osiąganie większości przychodów z rynków zagranicznych. Chcemy, by już w perspektywie trzech lat było to ponad 50 procent.

10 września rozpoczynają się zapisy na akcje spółki Wind Mobile. Jej debiut zaplanowano na koniec miesiąca. Spółka liczy na to, że sprzeda na rynku 1,3 mln akcji, w tym 750 tys. z nowo emitowanej serii K. Obecny kurs papierów spółki to ok. 8 złotych.

– Rozwijamy się na rynku europejskim, gdzie sprzedajemy produkty z branży hotelarskiej i bankowej, czyli nasze flagowe rozwiązania iLumio i LiveBank, oraz na rynku Bliskiego Wschodu – mówi Styczeń. – Emisja służy temu, żeby zintensyfikować tę działalność i rozszerzyć ją na inne kraje.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek