Umowa ma rozpowszechnić usługi przewoźnika oraz zapewnić mu dostęp do dodatkowych narzędzi sprzedaży w ramach platformy Travelport Merchandising. United Airlines będzie również korzystać z innego produktu Travelportu – systemu Rich Content and Branding. Oprogramowanie to umożliwia liniom lotniczym lepsze prezentowanie oferty swoich produktów dzięki możliwości podania większej liczby szczegółowych informacji, w tym dostępnych usług dodatkowych. Oferuje również biurom podróży możliwość zakupu alternatywnych produktów za pośrednictwem platformy Travelport w sposób podobny do tego, jaki jest stosowany na stronie internetowej linii lotniczych.

United Airlines zrzesza ponad 40 różnych przewoźników z całego świata — od tradycyjnych przewoźników sieciowych poprzez linie regionalne po niskokosztowe linie lotnicze. Ich potrzeby zostaną uwzględnione w następnej wersji aplikacji Travelport Smartpoint, która ma się ukazać w tym roku.

Travelport to pierwszy system dystrybucji, w którym ponownie umożliwiono biurom podróży sprzedaż oferowanych przez United Airlines miejsc economy plus z dodatkową przestrzenią na nogi. Biura podróży współpracujące z firmą Travelport mogą uzyskać informacje o dostępności i cenach miejsc economy plus w ramach platformy Travelport travel commerce, która umożliwia dokonanie rezerwacji w czasie rzeczywistym oraz automatyczne dodawanie ich do podróży wykupionej przez klienta indywidualnego lub korporacyjnego. Obejmuje to również miejsca economy plus dostępne dla uprawnionych do tego klientów programu MileagePlus.