Reklama

Nowe pieniądze dla Alitalii

Włoski przewoźnik sfinalizował z bankami pożyczkę 165 mln euro, czyli mniej od 200 mln, niż chciał na kontynuowanie działalności, i nadal szuka bogatego inwestora

Publikacja: 04.02.2014 10:27

Nowe pieniądze dla Alitalii

Foto: Bloomberg

Pożyczka jest częścią doraźnego pakietu 500 mln euro zatwierdzonego w ubiegłym roku, i mającego zapewnić Alitalii wystarczającą ilość gotówki na czas restrukturyzacji i zakończenia rozmów z Etihad Airways o ewentualnej inwestycji.

- Alitalia wystąpiła o 200 mln euro i zeszliśmy do 165 mln, co powinno wystarczyć na pokrycie luki do czasu podjęcia decyzji przez Etihad — twierdzi jedna z osób znająca sprawę. UniCredit i Intesa Sanpaolo obiecały po 70 mln euro, Banca Popolare di Sondrio 15 mln i Monte dei Paschi di Siena 10 mln.

Te pieniądze i 300 mln euro pozyskane z operacji podwyższenia kapitału zakończonej w grudniu zapewnią przewoźnikowi środki na działalność przez najbliższe 6 miesięcy — oceniają analitycy.

- W krótkim terminie Alitalia potrzebuje 2 mld euro na przebudowanie swej działalności, aby mogła zrezygnować z takich kroplówek, z jakich musi korzystać teraz — twierdzi szef firmy doradczej TRA Consulting, Andrea Giuricin.

Rozmowy z Etihadem, będące w końcowej fazie, dotyczą zmienionego planu przemysłowego przewoźnika, w tym cięcia kosztów o 300 mln euro, i długu 813 mln euro na koniec września. Jednym z warunków kandydata do zainwestowania jest odpisanie przez banki wierzycielskie części długu, na co banki nie chcą się na razie zgodzić. Był to również warunek Air France-KLM, która miała w Alitalii 25 proc. udziałów, ale podwyższenie kapitału zmniejszyło ten udział do 7 proc.

Reklama
Reklama

- Jesteśmy w najtrudniejszym etapie rozmów, ale nie mam wątpliwości, że wszyscy zrobią co do nich należy — mówi prezes Alitalii, Gabriele Del Torchio. Niezależnie od rozmów z Etihadem Air France-KLM zostaje kluczowym partnerem Włochów. — Mamy z nią porozumienie handlowe do 2017 r. i jest nadał istotnym partnerem — dodaje.

Pożyczka jest częścią doraźnego pakietu 500 mln euro zatwierdzonego w ubiegłym roku, i mającego zapewnić Alitalii wystarczającą ilość gotówki na czas restrukturyzacji i zakończenia rozmów z Etihad Airways o ewentualnej inwestycji.

- Alitalia wystąpiła o 200 mln euro i zeszliśmy do 165 mln, co powinno wystarczyć na pokrycie luki do czasu podjęcia decyzji przez Etihad — twierdzi jedna z osób znająca sprawę. UniCredit i Intesa Sanpaolo obiecały po 70 mln euro, Banca Popolare di Sondrio 15 mln i Monte dei Paschi di Siena 10 mln.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Reklama
Reklama