W sumie obroty przedsiębiorstw związanych z turystyką powiększyły się o 8 procent, głównie dzięki przyjezdnym z zagranicy.

Branża sądzi, że wpływ na to ma zarówno rosnąca sława kraju, jak i wydarzenia polityczne na północy Afryki i w Turcji, które zniechęciły wielu turystów do wizyt w popularnych niegdyś kurortach.

Wszystko wskazuje na to, że także 2014 rok przyniesie świetny wynik. Raport "Wyzwania turystyki portugalskiej" opracowany przez firmą konsultingową PwC prognozuje wzrost obrotów sięgający nawet 8 procent.

Według ekspertów kluczem do sukcesu jest skuteczniejsza reklama w krajach, w których ojczyzna Vasco da Gamy zyskała już popularność: przede wszystkim w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a także w Brazylii i Angoli.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że pod względem nakładów na promocję inne kraje z południa Europy pozostawiają Portugalię daleko w tyle.