Zysk operacyjny też był znacznie lepszy, o 27,5 proc. i wyniósł 506 mln, obroty wzrosły o 5,8 proc. do 7,2 mld.
"W trudnych warunkach gospodarczych w Europie, ale dzięki nadal dobrej działalności na innych rynkach grupa podtrzymuje założenie osiągnięcia w II półroczu zysku operacyjnego większego niż w II półroczu 2011 (195 mln euro) i zmniejszenia długu netto na koniec roku" - stwierdza komunikat.
Dla Air France-KLM trzeci kwartał był zadowalający poza działem cargo, który pogorszył wyniki kwartalne, zwiększył stratę operacyjną do 67 mln euro i zmniejszył obroty o 1,9 proc. do 758 mln.
W przewozie osób przewoźnik skorzystał na ograniczonym zwiększeniu mocy przewozowych w całej branży (o 1 proc.), co sprzyjało poprawie przychodów jednostkowych (o 6,3 proc.), a do tego doszły korzyści (4,4 proc.) z kursów walutowych (deprecjacja euro wobec innych walut). Dział poprawił obroty o 7,9 proc. do 5,69 mld euro.
Ponadto działania podjęte w ramach planu ożywienia „Transform 2015" zaczęły dawać znaczący wpływ na koszty. W związku z trudnościami w transporcie lotniczym grupa francusko-holenderska przyjęła na początku roku plan ożywienia, przewidujący redukcję długu i zatrudnienia.